23.04.2001 - Danes na MVP: mehanina roka in tovorni modul

23.04.2001

Pie Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 23.04.2001 ob 18:45

[Rev:0]

Sedemlanska ameriko-italijansko-kanadsko-ruska posadka amerikega vesoljskega raketoplana Endeavour (STS-100) je danes dopoldan, ob priblino 11:25 po srednjeevropskem asu, odprla loputo, ki vodi v ameriki raziskovalni modul Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Tam jih je priakala druga glavna posadka na MVP, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usaov ter amerika ladijska inenirja James Voss in Susan Helms. V modul Destiny je prvi vstopil poveljnik raketoplana Kent Rominger. Jurij Usaov je prve obiskovalce najprej seznanil z varnostnimi ukrepi in jih nato popeljal skozi module na vesoljski postaji.

Susan Helms in Jim Voss sta s pomojo raunalnikov in nadzorne ploe, ki je v modulu Destiny, aktivirala kanadsko mehanino roko Canadarm2, ki so jo na MVP pritrdili veraj. Mehanina roka se je do danes z obema koncema e vedno drala palete na kateri so jo dostavili v vesolje. Prvi korak je bila zato sprostitev enega konca roke in premik le-tega na spodnjo stran modula Destiny. Ob 16:16 po srednjeevropskem asu se je 17,6 metrov dolga mehanina roka uspeno pritrdila na ustrezno pritrditveno mesto na Destinyju. Drugi konec roke pa e vedno ostaja pritrjen na paleto, ki je na nasprotni strani modula Destiny. Novo mehanino roko bodo uporabljali pri sestavljanju vesoljske postaje v prihodnosti.

Kmalu po zakljuenem manevru s Canadarm2, so vesoljci v Endeavourju s pomojo raketoplanove mehanine roko zaeli premikati tovorni modul Raffaelo. Tega so najprej dvignili iz raketoplanovega tovornega odseka, nato pa so ga previdno prenesli proti modulu Unity. S pomojo mehanine roke, ki jo je upravljal Scott Parazynski, so Raffaela nato uspeno pritrdili na spajalni odsek modula Unity in sicer ob 18:00 po naem asu. V notranjosti italijanskega tovornega modula je 3,4 tone opreme in zalog za drugo glavno posadko na MVP. Med drugim sta v tovornem modulu tudi dva premina znanstvena predalnika vrste Express, ki ju bodo namestili v Destiny.

Sreanje posadk v Destinyju