25.04.2001 - NASA se strinja z vesoljskim poletom Dennisa Tita

25.04.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 25.04.2001 ob 08:55

[Rev:3, L]

Mednarodni partnerji pri projektu Mednarodna vesoljska postaja (MVP) so sprejeli sporazum, ki dovoljuje prvi vesoljski turistični polet ameriškega poslovneža Dennisa Tita na MVP. Ameriška vesoljska agencija NASA, evropska ESA, kanadska CSA in japonska NASDA so tako uradno prenehale nasprotovati poletu Tita v vesolje. Sporazum hkrati zahteva, da ruska vesoljska agencija Rosaviakosmos ne bo več sprejemala enostranskih odločitev o morebitnih podobnih turističnih poletih v prihodnosti. Američan Dennis Tito bo 28. aprila tako brez ovir poletel v vesolje kot član posadke ruske vesoljske ladje Sojuz TM-32, v kateri bosta še poveljnik Talgat Musabajev in ladijski inženir Jurij Baturin.

V sporazumu je tudi zapisano, da bo Dennis Tito imel omejen dostop do ameriških modulov Unity in Destiny na MVP. Tito se je za bivanje na MVP namreč pripravljal le na maketah ruskih modulov Zarja in Zvezda. Znano je, da NASA vesoljskemu turistu namreč ni dovolila priprav na maketah ameriških modulov v Houstonu v ZDA. Tito bo ameriške module zato lahko obiskal le v spremstvu enega izmed članov druge glavne posadke na MVP, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usačov ter ameriška ladijska inženirja James Voss in Susan Helms. Bojda je Tito podpisal tudi listino, ki ameriško vesoljsko agencijo razrešuje odgovornosti v primeru, če bi se med vesoljskim poletom poškodoval. Poplačati pa bo moral tudi vso škodo, ki bi jo povzročil med bivanjem na MVP.

Na ruskem kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu pa potekajo še zadnje priprave na izstrelitev nosilne rakete sojuz U, ki bo v vesolje ponesla vesoljsko ladjo Sojuz TM-32. Musabajev, Baturin in Tito so včeraj ponovno vstopili v svojo vesoljsko ladjo in preverili ustreznost po meri izdelanih sedežev v pristajalnem odseku sojuza. Vesoljsko plovilo bodo danes pritrdili na vrh nosilne rakete sojuz U, ki jo bodo nato na izstrelitveno ploščad prepeljali predvidoma jutri. Izstrelitev Sojuza TM-32 proti MVP je načrtovana za 28. april ob 09:37 po srednjeevropskem času. Vesoljska ladja se bo po dveh dnevih poleta, 30. aprila, združila s spajalnim odsekom na modulu Zarja Mednarodne vesoljske postaje. Tito in kozmonavta se bodo na Zemljo vrnili predvidoma 5. maja.

Dennis Tito bo za polet na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) Rusiji odštel okrog 20 milijonov ameriških dolarjev (po nekaterih podatkih pa 18 milijonov dolarjev). Polet vesoljske ladje Sojuz TM-32 na MVP je potreben zaradi zamenjave Sojuza TM-31, ki je z vesoljsko postajo združen že od novembra lani, ko je z njim na MVP poletela prva glavna posadka. Vesoljsko plovilo vrste sojuz TM je namreč potrebno zamenjati na približno pol leta, zato se bodo Musabajev, Baturin in Tito, po približno petih dneh bivanja na MVP, na Zemljo vrnili v starem Sojuzu TM-31, na vesoljski postaji pa bo ostal novi Sojuz TM-32, ki bo služil kot reševalno plovilo za drugo glavno posadko na MVP.

Forum:

Preberite si vest: