27.04.2001 - Bodo izstrelitev Sojuza TM-32 preložili zaradi težav na MVP?

Washington / Moskva

27.04.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno: 27.04.2001 ob 17:25

[Rev:1, L]

Ruska televizija NTV je sporočila, da ruska vesoljska agencija ne namerava preložiti za jutri zjutraj načrtovane izstrelitve vesoljske ladje Sojuz TM-32. Preložitev je namreč zahtevala ameriška vesoljska agencija NASA, ki se je zaradi težav z računalniki v ameriškem modulu Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) odločila, da raketoplan Endeavour z vesoljsko postajo ostane združen najmanj en dan dlje, kot je bilo načrtovano. Združitev Sojuza TM-32 z MVP pa je predvidena za 30. april. V kolikor bo ob prihodu sojuza z vesoljsko postajo še vedno združen tudi ameriški raketoplan, bosta poveljnik in ladijski inženir ruske vesoljske ladje združitev najbrž morala opraviti ročno. Prisotnost ameriškega raketoplana bi namreč lahko motila delovanje sojuzovega sistema za samodejno združevanje Kurs, je še dejal Jurij Semjonov, direktor ruske vesoljske družbe RKK Energija. Posadko ruske vesoljske ladje sestavljajo poveljnik Musabajev, ladijski inženir Baturin in ameriški vesoljski turist Tito.

Polet vesoljske ladje Sojuz TM-32 na MVP je potreben zaradi zamenjave Sojuza TM-31, ki je z Mednarodno vesoljsko postajo združen že od novembra lani, ko je z njim na MVP poletela prva glavna posadka. Vesoljsko plovilo vrste sojuz TM je namreč potrebno zamenjati na približno 180 dni, zato se bodo Musabajev, Baturin in Tito, po približno tednu dni bivanja na MVP, na Zemljo vrnili v starem Sojuzu TM-31, na vesoljski postaji pa bo ostal novi Sojuz TM-32, ki bo služil kot reševalno plovilo za drugo glavno posadko na MVP.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 27.04.2001 ob 11:35

Ameriška vesoljska agencija NASA razmišlja o tem, da bi vesoljski raketoplan Endeavour z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) ostal združen še dva dodatna dneva. Nadzorni računalniki v ameriškem modulu Destiny namreč še vedno ne delujejo pravilno oz. so nezanesljivi, težave pa strokovnjaki še ne znajo odpraviti. Ameriški nadzorniki so radijsko zvezo z vesoljsko postajo zato vzpostavili s pomočjo sistemov na raketoplanu Endeavour. Preizkušanje kanadske mehanične roke pa je do nadaljnega preloženo. Ameriški nadzorniki so včeraj sicer opazili delno izboljšanje stanja, ko je iz neznanega razloga ponovno začel delovati eden izmed treh nadzornih računalnikov.

Ruska vesoljska družba RKK Energija je danes sporočila, da je ruska državna komisija danes zjutraj, ob 08:00 po moskovskem času, odločila, da naj se na kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu nadaljujejo vse priprave za izstrelitev nosilne rakete sojuz U z vesoljsko ladjo Sojuz TM-32. Komisija je ugotovila, da na ruskem servisnem modulu Zvezda delujejo vsi sistemi, ki so potrebni za združitev sojuza z ruskim delom MVP. Izstrelitev je tako kljub težavam na MVP predvidena za jutri ob 09:37 po našem času. NASA pa opozarja, da bi bila zaradi bližine ameriškega raketoplana Endeavour, ki bi na MVP ostal dva dodatna dneva, združitev Sojuz TM-32 z modulom Zarja lahko zelo tvegana.

NASA bo zato od Rusije najbrž zahtevala preložitev izstrelitve Sojuza TM-32, v katerem bodo na MVP poleteli poveljnik Musabajev, ladijski inženir Baturin in vesoljski turist Dennis Tito. Plovilo sojuz proti vesoljski postaji namreč potuje ravno dva dneva. Ruska televizija NTV pa je sporočila, da datum izstrelitve Sojuza TM-32 še ni dokončno določen. Sklep o morebitni preložitvi izstrelitve bo najverjetneje sprejet še danes.

Preberite si vest:

MVP, če bo dokončana...