30.04.2001 - Sojuz TM-32 se je združil z Mednarodno vesoljsko postajo

30.04.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno: 30.04.2001 ob 11:45

[Rev:1, L]

Posadka ruske vesoljske ladje Sojuz TM-32 je danes ob 11:30 po srednjeevropskem času vstopila v modul Zarja na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Prvi vesoljski turist Dennis Tito je po prihodu v ruski servisni modul Zvezda dejal, da se počuti odlično ter da mu breztežnost ugaja. Poleg Tita sta na vesoljsko postajo prispela še poveljnik sojuza Talgat Musabajev in ladijski inženir Jurij Baturin. Ruski kozmonavt Musabajev je bolj za šalo kot zares dejal, da se je šestdesetletni Tito v vesolju pomladil, saj izgleda vsaj 10 let mlajši. V modulu Zvezda so obiskovalce pričakali člani druge glavne posadke na MVP.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 30.04.2001 ob 10:00

Ruska vesoljska ladja Sojuz TM-32 se je danes dopoldan, ob 09:57 in 47 sekund po srednjeevropskem času, združila z modulom Zarja na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Posadko Sojuza TM-32 sestavljajo ruski poveljnik Talgat Musabajev, ki je nadzoroval samodejno združitev vesoljske ladje, ruski ladijski inženir Jurij Baturin in prvi vesoljski turist, šestdesetletni ameriški poslovnež Dennis Tito, ki je za potovanje v vesolje Rusom odštel okrog 20 milijonov ameriških dolarjev. Ameriški raketoplan Endeavour (STS-100) se je včeraj zvečer ločil od MVP in s tem omogočil združitev sojuza z modulom Zarja. Prisotnost raketoplana bi združitev sojuza namreč lahko ovirala. Vesoljci bodo lopute iz Sojuza TM-32 v modul Zarja odprli med naslednjo orbito, to je čez približno 90 minut, ko bodo preverili zrakotesnost združevalnega prehoda. Na krovu MVP jih pričakuje druga glavna posadka, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usačov ter ameriška ladijska inženirja James Voss in Susan Helms.

Preberite si vest:

Dennis Tito (levo) v Zvezdi