06.05.2001 - Musabajev, Baturin in Tito že v Moskvi

06.05.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 06.05.2001 ob 19:20

[Rev:1, L]

Ruski poveljnik Talgat Musabajev, ladijski inženir Jurij Baturin in prvi pravi vesoljski turist, ameriški poslovnež Dennis Tito so danes okoli 16. ure prispeli na vojaško letališče Čkalovskij v bližini Moskve v Rusiji. Kristali, kakršen je bil radijski pozivni znak treh vesoljcev, so danes ob 07:41 po srednjeevropskem času v pristajalnem odseku Sojuza TM-31 pristali 82 kilometrov severno od kraja Arkalik v Kazahstanu. Po medicinskem pregledu na kraju pristanka so tri vesoljce s helikopterji prepeljali v Astano, glavno mesto Kazahstana. Ruska kozmonavta in Američana je tam, kot je to že v navadi, sprejel predsednik Kazahstana Nursultan Nazarbajev. Vesoljci so že takoj po pristanku sicer prejeli rdeča jabolka, simbol te azijske države.

Tito je takoj po pristanku na Zemlji izjavil, "da se je vrnil iz raja" ter "da je bil polet uspešen, pristanek na tleh pa mehak". Kozmonavt Musabajev je takoj pritrdil tem besedam in pohvalil Američana, ki da je kljub svojim šestdesetim letom "izredno močan in ponosen človek". Tito je izjavil, da v vesolje ne namerava ponovno poleteti, želi pa si, da bi njegovemu poletu sledilo še mnogo takšnih turističnih vesoljskih poletov. Kristali so iz Kazahstana poleteli v Moskvo, od koder so se odpravili v bližnje Zvezdno mestece, kjer se nahaja Center za priprave kozmonavtov "Jurij A. Gagarin". Po osemdnevnem vesoljskem poletu bodo vesoljci tam okrevali do 15. maja.

Polet vesoljske ladje Sojuz TM-32, v kateri so na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) prispeli Musabajev, Baturin in Tito, je bil potreben zaradi zamenjave Sojuza TM-31, ki je bil z vesoljsko postajo združen že od novembra lani, ko je z njim na postajo poletela prva glavna posadka na MVP. Vesoljsko plovilo vrste sojuz TM je namreč potrebno zamenjati na približno pol leta, zato so se Musabajev, Baturin in Tito, po šestih dneh bivanja na MVP, na Zemljo vrnili v starem Sojuzu TM-31, na vesoljski postaji pa je ostal novi Sojuz TM-32, ki služi kot reševalno plovilo za drugo glavno posadko na MVP.

Forum:

Preberite si vest: