08.05.2001 - Rusija: naslednji dve leti brez turistov v vesolju?

Moskva, Rusija

08.05.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 08.05.2001 ob 12:40

[Rev:0, L]

Komaj se je na trdna tla iz Mednarodne vesoljske postaje (MVP) vrnil prvi pravi vesoljski turist Dennis Tito, že iz Rusije prihajajo nasprotujoče si izjave o prihodnosti takšnega vesoljskega turizma. Jurij Semjonov, direktor ruske vesoljske družbe RKK Energija, je v nedeljo po pristanku vesoljske ladje sojuz, s katero se je iz vesoljskega potovanja vrnil Tito, povedal, da se je s tem odprlo novo poglavje na področju vesoljskih poletov: t.i. vesoljski turizem. Američan Dennis Tito pa je v omenjeno potovanje sicer vložil več kot "samo" 20 milijonov ameriških dolarjev, saj je približno osem mesecev preživel v Rusiji, kjer se je v Centru za priprave kozmonavtov "Jurij A. Gagarin" skupaj z dvema ruskima kozmonavtoma pripravljal na polet v vesolje.

Sergej Gorbunov, tiskovni predstavnik ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos, pa je včeraj izjavil, da Rusija v vesolje vsaj še dve leti ne namerava izstreliti novega turista. Gorbunov je zanikal, da se Rusija pogaja s približno desetimi potencialnimi vesoljskimi turisti, ki so za polet v vesolje pripravljeni plačati okrog 20 milijonov dolarjev. Dejal je, da takšni vesoljski izleti niso mogoči, ker so (trije) sedeži v ruskih vesoljskih ladjah sojuz TM, ki bodo na MVP poleteli v prihodnjih dveh letih, že rezervirani za poklicne kozmonavte in astronavte. Že med naslednjo odpravo ruske vesoljske ladje Sojuz TM-33 bo na MVP tako predvidoma poletela francoska vesoljka Claudie Andre-Deshays.

Stroške potovanja te vesoljke pa bo krila evropska vesoljska agencija ESA. Gorbunov je dejal, da bodo na tak način v vesolje poleteli tudi drugi tuji poklicni astronavti. Njihove vesoljske agencije pa bodo za potovanje Rusom odštele več kot Titovih 20 milijonov dolarjev, saj bodo vesoljci v ruskih modulih na MVP bivali dalj časa, opravljali pa bodo tudi različne znanstvene poskuse. Po besedah Gorbunova se vesoljskemu turizmu torej nekaj naslednjih let ne piše prav dobro. Kdaj bo v vesolje poletel kanadski filmski režiser James Cameron, ki je pred kratkim povedal, da bi v vesolju rad posnel film, pa je že druga zgodba. Morda pa bo Ruse premamil odstotek od prodaje morebitne filmske uspešnice...