14.05.2001 - Na MVP preizkušajo novo kanadsko mehanično roko

14.05.2001

SPiše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 14.05.2001 ob 08:15

[Rev:0]

Druga glavna posadka na Mednarodni vesoljski postaji, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usačov ter ameriška ladijska inženirja James Voss in Susan Helms, je ped nekaj dnevi začela preizkušati novo kanadsko mehanično roko Canadarm2, ki so jo na zunanjost ameriškega raziskovalnega modula Destiny pritrdili med zadnjo odpravo ameriškega vesoljskega raketoplana Endeavour (STS-100). Roko so sicer nameravali preizkusiti že med tem, ko je bil z MVP združen Endeavour, vendar so bili ta načrt primorani opustiti, saj so v Destinyju ravno takrat odpovedali trije ameriški glavni nadzorni računalniki. Vesoljci so se zato ukvarjali predvsem s popravilom teh računalnikov.

Mednarodno vesoljsko postajo je po odhodu raketoplana Endeavour obiskal še prvi vesoljski turist Dennis Tito in zaradi tega, tako trdi ameriška vesoljska agencija NASA, je bilo preizkušanje mehanične roke znova preloženo. Na vesoljski postaji trenutno normalno delujeta dva nadzorna računalnika, tretji pa zaradi okvare trdega diska ni uporaben. Nov trdi diska za tretji računalnik bodo na vesoljsko postajo dostavili na krovu ruske tovorne ladje progres, ki jo bodo izstrelili predvidoma 20. maja. James Voss in Susan Helms se bosta naslednje tedne vsak četrtek posvečala predvsem preizkušanju 17,6 metrov dolge kanadske mehanične roke Canadarm2.

Normalno delovanje Canadarm2 je namreč potrebno za priključitev ameriške univerzalne zračne zapore, ki jo bo na Mednarodno vesoljsko postajo predvidoma sredi junija pripeljal ameriški raketoplan Atlantis. Vesoljci na MVP bodo zračno zaporo priključili na ameriški modul Unity s pomočjo nove mehanične roke. Druga glavna posadka na MVP je uspešno popravila tudi ameriški telovadni tekoči trak, ki se je pokvaril že med odpravo prve glavne posadke. Delujoči nadzorni računalniki pa znova omogočajo tudi Ku-band radijsko zvezo z ameriškim nadzornim središčem na Zemlji. S tem je omogočeno tudi pošiljanje izsledkov znanstvenih eksperimentov, ki potekajo v ameriškem modulu Destiny.

Preberite si vest:

Susan Helms v Destinyju