14.06.2001 - Koptev o zaskrbljujočem stanju ruskih satelitov

14.06.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 14.06.2001 ob 12:30

[Rev:0]

Jurij Koptev, direktor ruske letalsko-vesoljske agencije Rosaviakosmos, je med nastopom v ruski Dumi (spodnji dom parlamenta) dejal, da je večina ruskih vojaških satelitov zastarelih in zaradi tega nesposobnih za opravljanje predvidenih nalog. Po njegovih besedah je vzrok zato, da je celih 76 odstotkov od 90 ruskih satelitov na koncu svoje predvidene dobe delovanja, v pomanjkanju denarnih sredstev, ki jih za svoj vesoljski program namenja ruska vlada. Od omenjenih 90 delujočih satelitov jih polovica opravlja naloge popolnoma vojaško-varnostnega značaja, nekaj preostalih satelitov pa lahko opravlja tako civilne kot tudi vojaške naloge.

Koptev dodaja, da Rusija trenutno v vesolju nima nobenega satelita, ki bi bil namenjen izključno znanstvenim raziskavam. Kritično je tudi stanje "ozvezdja" ruskih meteoroloških satelitov, saj po Koptevovih besedah Rusija izstreli le en takšen satelit na dve leti, še pred nekaj leti (desetletjem?) pa so izstrelili 3 do 4 takšne satelite letno. Direktor Rosaviakosmosa je ruskim poslancem povedal, da je Rusija za vesoljski program letos namenila 193 milijonov ameriških dolarjev, za primerjavo pa je povedal, da je Evropa za vesoljske raziskave letos namenila 3 milijarde dolarjev. Znano je, da proračun ameriške vesoljske agencije NASA za leto 2002 znaša 14,5 miljarde dolarjev...

Lansko leto je bilo v vesolje utirjenih skupno 86 komercialnih satelitov, od tega jih je za tuje naročnike Rusija izstrelila 34. Na ta način je v letu 2000 Rusija zaslužila okoli 800 milijonov dolarjev, čeprav bi bilo to številko tehnično možno povečati na 1,2 milijardi ameriških dolarjev, zaključuje Koptev. Zaskrbljujoče je tudi stanje opreme na kozmodromih in vesoljskih tovarnah, kjer je večina opreme stare med 20 in 30 leti. To pa lahko v prihodnosti povzroči velike problem, se zaveda direktor ruske vesoljske agencije. Koptev je odpisal tudi vsako možnost za izgradnjo nove ruske vesoljske postaje, ki bi nasledila legendarni Mir, je še sporočila ruska televizija NTV.

Ruski vohunski satelit jantar