06.07.2001 - Priprave za izstrelitev Kosmosa-1 iz ruske podmornice

06.07.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno: 09.07.2001 ob 09:20

[Rev:0]

Po nekaterih neuradnih podatkih naj bi se izstrelitev Kosmosa-1 iz ruske vojaške podmornice vrste kalamar zgodila 19. julija.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 06.07.2001 ob 11:40

Iz ruskega znanstveno-raziskovalnega vesoljskega centra Babakin so sporočili, da v Severomorsku že potekajo priprave za izplutje ruske vojaške podmornice, iz katere bodo na predvidenem mestu v Barentsovem morju izstrelili predelano balistično raketo RSM-50 (SS-N-18) z imenom volna. Točen datum izstrelitve, ki ga bo določila ruska mornarica, sicer še ni znan. Raketa bo na pod-orbitalni polet ponesla rusko-ameriško poskusno sondo Kosmos-1 (Cosmos-1), na kateri je dvodelno sončno jadro. Vesoljsko plovilo je izdelel center Babakin v sodelovanju z društvom International Planetary Society, ki je zagotovilo predvsem finančno podporo projektu.

Izstrelitev rakete je bila sprva preložena zaradi poškodb, ki so nastale 9. aprila letos med preizkušanjem Kosmosa-1. Ruski strokovnjaki so sondo nato popravili in sedaj je vse nared za poskusni polet, med katerim naj bi dosegla najvišjo višino 411 kilometrov. Pravzaprav gre za polet z dvema ciljema: prvi je preizkus sončnega jadra iz tanke folije, drugi pa preizkus napihljivega sistema za vračanje sonde skozi Zemljino ozračje. Pred vrnitvijo se bo Kosmos-1 s sončnimi jadri namreč ločil od napihljivega pristajalnega odseka, ki bo pristal predvidoma na Kamčatki. Celoten poskus bo trajal predvidoma pol ure.

Kasnejša vesoljska plovila s sončnim jadrom bodo za svoje potovanje po vesolju uporabljala svetlobo s Sonca, ki se bo odbila od njihovih jader. Center Babakin v sodelovanju z američani že pripravlja popolnejšo različico takšne vesoljske sonde, ki bo imela 8-delno sončno jadro in naj bi v vesolju delovala tri mesece. Tudi to sondo bodo, po nekaterih načrtih še letos, izstrelili iz ruske podmornice vrste kalamar (delta II). Iz Babakina so še sporočili, da naj bi Rusija razmišljala tudi o vesoljski sondi, ki bi takšen način pogona uporabila za potovanje do Marsa...