12.07.2001 - Atlantis z novim modulom poletel proti vesoljski postaji

12.07.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 12.07.2001 ob 11:05

[Rev:0]

Na ameriškem vesoljskem izstrelišču Cape Canaveral so iz ploščadi 39B danes dopoldan, ob 11:04 po srednjeevropskem času, uspešno izstrelili ameriški vesoljski raketoplan Atlantis s petčlansko ameriško posadko, ki ji poveljuje astronavt Steven Lindsey. Atlantis bo med odpravo STS-104 na vesoljsko postajo dostavil 6.064 kilogramov težko ameriško univerzalno zračno zaporo Quest in pa štiri zunanje rezervoarje s kisikom in dušikom. Skupna vrednost omenjenega tovora znaša 164 milijonov ameriških dolarjev. Atlantis je tokrat prvič poletel tudi z novim, varnješim glavnim raketnim motorjem Block II. Med predvidoma 11-dnevno odpravo bosta člana posadke raketoplana opravila tri vesoljske sprehode: dva iz raketoplana in enega iz nove zračne zapore Quest.

Izstrelitev Atlantisa je bila večkrat preložena zaradi težav s kanadsko mehanično roko Canadarm2, ki je pritrjena na zunanjosti modula Destiny na MVP. Strokovnjakom je težave vendarle uspelo odpraviti in vesoljci v notranjosti MVP bodo z njeno pomočjo lahko na modul Unity priključili Quest. Zračna zapora bo vesoljcem omogočala izhod iz vesoljske postaje v ameriških in ruskih vesoljskih skafandrih. Združitev Atlantisa z MVP je predvidena za 14. julij. Ravno na današnji dan pred letom dni pa so iz ruskega kozmodroma Bajkonur v Kazahstanu izstrelili nosilno raketo proton, ki je v vesolje ponesla ruski servisni modul Zvezda. S tem je bil omogočen začetek bivanja glavnih posadk na Mednarodni vesoljski postaji.

Atlantis pred izstrelitvijo