13.07.2001 - Naslednji ruski modul za MVP že na poti na izstrelišče

13.07.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 13.07.2001 ob 22:15

[Rev:1]

Strokovnjaki ruske raketno-vesoljske družbe Energija, katere prostori se nahajajo v mestu Koroljov pri Moskvi, so danes na pot proti kozmodromu Bajkonur poslali naslednji ruski modul za Mednarodno vesoljsko postaji (MVP). Gre za združevalni modul 1 (SO1 / DC1) tudi pod imenom Pirs, ki ga bodo proti MVP izstrelili predvidoma 15. septembra letos. Pirs, ki je valjaste oblike, ima na sprednjem koncu poseben spajalni mehanizem s katerim se bo združil z modulom Zvezda. Na spodnji strani modula pa je navaden spajalni mehanizem, ki bo omogočal združitev dodatne ruske vesoljske ladje (sojuz TM ali progres) z MVP.

Poleg tega pa je Pirs tudi zračna zapora in ima zato na strani veliko loputo s premerom 1 meter, skozi katero bodo iz postaje v vesolje izstopali vesoljci v ruskih skafandrih. Pirs je pritrjen na instrumentalno-pogonski odsek (Progres M-CO1), kakršnega ima tovorna ladja progres in ga bodo izstrelili z nosilno raketo sojuz U. približno 4,3 metre visok modul (brez instrumentalno-pogonskega odseka) bo po železniških tirih na ruski kozmodrom Bajkonur v Kazahstanu prispel predvidoma 16. julija. Tam bodo pred izstrelitvijo opravili še zadnje preizkuse. Že jeseni pa naj bi se ruski vesoljec iz tega modula odpravil na komercialni vesoljski sprehod, katerega plačnik bo neka japonska družba.

Pirs pred prevozom na Bajkonur