19.07.2001 - Z novim ameriškim modulom Quest znova težave

19.07.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 19.07.2001 ob 20:50

[Rev:0]

Posadki ameriškega raketoplana Atlantis in Mednarodne vesoljske postaje (MVP) tudi danes sodelujeta pri preizkušanju in popravljanju novega ameriškega modula Quest, ki so ga na MVP priključili 15. julija. Vesoljci iz raketoplana v vesoljsko postajo prenašajo različno opremo in zaloge, ki jih bo za bivanje potrebovala druga glavna posadke. Uspelo jim je tudi odpraviti težave s sistemom za kroženje zraka v Questu, kjer je puščal eden izmed ventilov. Vesoljci so pokvarjen ventil zamenjali z drugim, ki se je nahajal v ameriškem raziskovalnem modulu Destiny. S tem pa se težave s 164 milijonov dolarjev vrednim in približno 6 ton težkim modulom niso končale.

Po montaži vmesne lopute, ki ločuje pripravljalni odsek od zračne zapore Questa (glej skico), so namreč med poskusnim znižanjem pritiska v zračni zapori zaznali nedovoljeno uhajanje zraka. Kot je s pomočjo naprave za ultrazvok ugotovil ladijski inženir James Voss, zrak na več mestih uhaja iz cevi, ki vodi do zračne črpalke. Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA menijo, da bodo vesoljci težave lahko odpravili enostavno z zamašitvijo luknjic. Dodajajo, da težave ne bodo vplivale na tretji vesoljski sprehod med odpravo STS-104, na katerega se bosta astronavta Gernhardt in Reilly prvič odpravila prav iz zračne zapore modula Quest.

Usačov in  Kavandijeva v Questu