23.07.2001 - Atlas 2A v veslje ponesel meteorološki satelit GOES-M

23.07.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 23.07.2001 ob 09:25

[Rev:0]

Na ameriškem vesoljskem izstrelišču Cape Canaveral na Floridi, so danes zjutraj, ob 09:23 po srednjeevropskem času, na izstrelitveni ploščadi 36A uspešno izstrelili ameriško nosilno raketo atlas 2A z dodatno raketno stopnjo centaur, ki je v vesolje ponesla satelit GOES-M (Geostationary Operational Environmental Satellite). Gre ameriški meteorološki satelit, ki ga bodo po prihodu v predvideno - geostacionarno orbito, poimenovali GOES-12. Prav tako kot GOES-11 bo nato v orbiti čakal, da po potrebi nadomesti starejša satelita GOES-8 in 10. Satelit je ob izstrelitvi imel maso 2.270 kilogramov, prek iztegnjenega krila s sončnimi celicami pa bo v orbiti meril slabih 27 metrov.

Inštrumenti, ki jih ima na krovu, bodo omogočali natančnejšo vremensko prognozo za zahodno zemeljsko poloblo. Z ameriškimi vremenskimi sateliti omenjene serije upravlja uprava NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration). Poleg opazovanja oblakov, temperature in izparevanja vode, bo satelit beležil tudi delovanje Sonca in s tem povezano t.i. kozmično vreme. Nosilno raketo atlas 2A z meteorološkim satelitom so nameravali izstreliti že včeraj, vendar so zaradi nevihte na območju Floride izstrelitev preložili za 24 ur. Tudi danes so izstrelitev preložili za 20 minut, saj se je v prepovedanem območju plovbe pri rtu Canaveral nahajala neka ladja.

Ilustracija satelita GOES-M