12.08.2001 - Discovery uspešno združen z Mednarodno vesoljsko postajo

12.08.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 12.08.2001 ob 20:45

[Rev:0]

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery, v katerem je sedemčlanska ameriško-ruska posadka, se je danes zvečer, ob 20:42 po srednjeevropskem času, združil z ameriškim raziskovalnim modulom Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Zadnji del približevanja postaji in združitev je ročno vodil poveljnik raketoplana Horowitz, pomagal pa mu je tudi pilot Sturckow. Forrester in Barry, strokovnjaka odprave, sta jima sporočala razdaljo do vesoljske postaje, ki sta jo odčitala na ročnem laserskem daljinomeru. Po prvotnem kontaktu je bilo nekaj težav s popolno združitvijo obeh spajalnih mehanizmov. Približno dve uri po združitvi, ko bodo preverili zrakotesnot povezave med raketoplanovim združevalnim mehanizmom in združevalnim tunelom PMA2 na modulu Destiny, bodo med ploviloma odprli lopute. Posadki raketoplana in vesoljske postaje se bosta nato srečali v notranjosti ameriškega modula.

Na krovu vesoljske postaje prebiva 2. glavna posadka (MVP-2), ki pa se bo na Zemljo vrnila že čez nekaj dni na krovu Discoveryja. Poleg tovornega modula (MPLM) Leonardo, ki ga bodo začasno pritrdili na modul Unity, je z ameriškim raketoplanom na MVP namreč pripotovala tudi tretja glavna posadka (MVP-3), ki bo predvidoma v ponedeljek zamenjala svoje mesto s posadko MVP-2. Tretji glavni odpravi na MVP bo poveljeval ameriški astronavt Culbertson, ostala dva člana posadke pa sta ruska kozmonavta Dežurov in Tjurin. V tovornem modulu Leonardo se nahajajo različni premični predalniki z opremo in zalogami za vesoljsko postajo. Med drugim je raketoplan na postajo dostavil tudi montažno kajuto, v kateri bo v modulu Destiny spal tretji član posadke vesoljske postaje.

Pogled na Discovery