13.08.2001 - Dušan Petrač zaradi revije Spika pisal Luciji Čok

VTA-VK

Piše Vojko Kogej, Vesoljska tiskovna agencija VTA
Objavljeno: 13.08.2001 ob 13:00

[Rev:0]

Znani slovenski vesoljski strokovnjak dr. Dušan Petrač, ki dela v Laboratoriju za reaktivni pogon (JPL) ameriške vesoljske agencije NASA v Kaliforniji, je zaradi prenehanja izhajanja slovenske astronomske revije Spika pisal ministrici Ministrstva za šolstvo, znanost in šport (MŠZŠ) dr. Luciji Čok.

Spika je po osmih letih prejšnji mesec prenehala izhajati. Glavni in odgovorni urednik Spike Bojan Kambič je naročnike revije obvestil, da MŠZŠ reviji za leto 2001 ni dalo subvencije. "Ker brez podpore države revija ne more izhajati, smo bili prisiljeni, da z julijem prenehamo z izdajanjem," je v obvestilu zapisal Kambič. Predstavnica MŠZŠ za odnose z javnostmi Polona Šoln-Vrbinc je za Vesoljsko tiskovno agencijo VTA povedala, da je Spika v letu 2000 od ministrstva prejela 1,5 milijona SIT, za letošnje leto pa je zaprosila za 1,6 milijona SIT.

Petrač je v pismu Čokovi poudaril, da obžaluje prenehanje zelo dobre revije, kakor tudi to, da ministrstvo nima sredstev za nadaljnjo podporo reviji. Po mnenju Petrača je prenehanje subvencije eden od vzrokov za to da je Spika prenehala izhajati. Čokova je Petraču odgovorila, da je, ko je izvedela za zaplete okoli revije, odobrila "urgentna sredstva", za katera pa ne ve če bodo zadostovala.

Astronom Bojan Dintinjana z Astronomsko-geofizikalnega observatorija na Golovcu, ki je bil eden od stalnih sodelavcev revije, je ob prenehanju izhajanja Spike za VTA izjavil, da je bila Spika po kakovosti na svetovni ravni in da jo je bilo mogoče primerjati z ameriško revijo Sky & Telescope.

Vest je objavljena s pisnim dovoljenjem Vesoljske tiskovne agencoje VTA in jo je prepovedano uporabljati ali posredovati drugam.

Dušan Petrač