16.06.2019

13.08.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno: 13.08.2001 ob 21:55

[Rev:0]

Tiskovni predstavnik ameriške vesoljske agencije NASA je sporočil, da so ameriški poveljnik Frank Culbertson ter ruska kozmonavta Vladimir Dežurov in Mihail Tjurin, ki sestavljajo posadko tretje glavne odprave na MVP (MVP-3), v vesoljsko plovilo Sojuz TM-32 namestili svoje sedež in preverili vesoljske skafandre. Vesoljci so tako zamenjali mesto s člani posadke MVP-2, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Usačov ter ameriška ladijska inženirja James Voss in Susan Helms. Slednji so na vesoljski postaji prebivali od sredine letošnjega marca. Slovesno predajo poveljstva nad vesoljsko postajo bodo vesoljci sicer opravili tik pred ločitvijo raketoplana Discovery od MVP čez nekaj dni.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno: 13.08.2001 ob 17:55

Včeraj ob 22:41 po srednjeevropskem času, približno dve uri po združitvi, je posadka ameriškega raketoplana Discovery (STS-105) odprla loputo in vstopila v Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), kjer jo je v modulu Destiny pričakala druga glavna posadka (MVP-2). Poveljnik vesoljske postaje, ruski kozmonavt Usačov, je posadko raketoplana, ki jo sestavljajo tudi člani naslednje glavne posadke MVP-3, najprej seznanil z varnostnimi ukrepi in sistemi na vesoljski postaji. Vesoljci so si nato skupaj ogledali module, ki sestavljajo vesoljsko postajo. Sedemčlanska posadka Disoveryja je kmalu za tem na krov postaje že začela prenašati različno opremo.

Danes ob 17:54 po našem času pa so vesoljci s pomočjo raketoplanove mehanične roke, ki jo je upravljal astronavt Forrester, na spajalni mehanizem na levi strani modula Unity z nekaj težavami pritrdili tovorni modul (MPLM) Leonardo. V njem je za približno 3 tone uporabnega tovora, ki ga bodo v naslednjih dneh pretovorili v notranjost vesoljske postaje. Poleg različne opreme, oblek in drugih potrebščin, ki jih bo potrebovala posadka MVP-3, sta v Leonardu tudi dva premična predalnika z znanstvenimi napravami, ki ju bodo namestili v ameriški raziskovalni modul Destiny. Leonardo je tokrat v vesolju že drugič, prvič so ga uporabili med odpravo STS-102.

Člani tretje glavne posadke (MVP-3), ki jo sestavljajo ameriški poveljnik Culbertson in ruska kozmonavta Dežurov in Tjurin, bodo predvidoma od danes naprej prebivali v vesoljski postaji, člani MVP-2 pa v raketoplanu Discovery. Pred tem morajo člani MVP-3 v rusko vesoljsko ladjo Sojuz TM-32, ki je združena z modulom Zarja, namestiti nove sedeže in preizkusiti vesoljske skafandre vrste sokol KV2. Sedeže vrste kazbek je potrebno zamenjati zato, ker so izdelani po meri vesoljca, ki ga bo uporabljal. Sojuz TM namreč služi kot reševalno plovilo za vesoljce, če bi se le-ti morali hitro vrniti z vesoljske postaje nazaj na Zemljo.

Srečanje posadk v Destinyju