23.08.2001 - Ruska tovorna ladja združena z modulom Zvezda

23.08.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 23.08.2001 ob 11:55

[Rev:1]

Z ruskim servisnim modulom Zvezda na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) se je danes dopoldan, ob 11:51 po srednjeevropskem času, uspešno samodejno združila peta ruska tovorna vesoljska ladja Progres M-45, ki so jo na kozmodromu Bajkonur izstrelili pred dvema dnevoma. Tovorna ladja se je združila s spajalnim mehanizmom na zadnjem koncu Zvezde, s katerim je bila še včeraj zjutraj združena tovorna ladja Progres M1-6. Ruski strokovnjaki iz Centra za nadzor poletov (CUP) v Koroljovu so Progresu M1-6 včeraj poslali ukaz za ločitev od vesoljske postaje. Tovorna ladja, ki so jo vesoljci napolnili z odpadki, je nato ob 11:51 istega dne zgorela v atmosferi.

Današnjo združitev Progresa M-45 so nadzorovali člani tretje glavne posadke na MVP (MVP-3), ki jo sestavljajo poveljnik Culbertson, pilot Dežurov in ladijski inženir Tjurin. Dežurov je bil ves čas pripravljen na ročno posredovanje pri združitvi s pomočjo sistema za daljinsko vodenje TORU. Vendar pa je sistem Kurs, ki je na krovu progresa,  poskrbel za uspešno samodejno združitev tovorne ladje, ki je na vesoljsko postajo dostavila zaloge hrane (581 kg), vodo (210 kg), zrak (41 kg), gorivo (več kot 890 kg) in druge pripomočke, med katerimi je za približno 182 kilogramov znanstvenih naprav. Skupaj z gorivom se na tovorni ladji nahaja 2.561 kg tovora.

Pogled na MVP