01.09.2001 - Francoski prostovoljci bodo tri mesece ležali v postelji

01.09.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 01.09.2001 ob 10:25

[Rev:0]

Znanstveniki s francoskega Inštituta za vesoljsko medicino (MEDES), ki se nahaja v mestu Toulouse, so včeraj pričeli s poskusom, med katerim bo 14 prostovoljcev kar tri mesece ležalo v posteljah. Poskus, pri katerem sodelujejo tudi francoska, evropska in japonska vesoljska agencijo, bo namreč oponašal vplive breztežnosti na človeško telo. Prostovoljci bodo ves čas ležali v posteljah, ki so nagnjene za šest stopinj, zaradi česar bodo imeli glavo na nižjem nivoju kot noge. To je potrebno zato, da se kri bolj enakomerno porazdeli po celem telesu, kot se to zgodi v breztežnosti. Na postelji ne bodo smeli sedeti ali je celo zapustiti, smeli pa bodo gledati televizijo in uporabljati računalnik ter telefon. Prostovoljci, ki bodo uspešno preležali vse tri mesece, bodo nagrajeni s 75.000 franki, kar znaša približno 2,5 milijona tolarjev.

Podobne raziskave že destletja izvajajo v znanem ruskem Inštitutu za biomedicinske probleme (IMBP) v Moskvi. Od leta 1997 imajo tudi američani podobno ustanovo z imenom NSBRI (Nacionalni inštitut za vesoljske biomedicinske raziskave). Ruski kozmonavt Valerij Poljakov, ki je sicer pomočnik direktorja omenjenega ruskega inštituta, je tudi sam sodeloval pri raziskavah o vplivu breztežnosti na človeško telo. Poljakov je namreč vesoljski rekorder, saj je leta 1995, ko je drugič poletel na rusko vesoljsko postajo Mir, v vesolju preživel kar 437 dni. To je še vedno svetovni rekord za neprekinjeno bivanje v vesolju. Med poletom je Poljakov, ki je sicer zdravnik, izvedel vrsto medicinskih raziskav, za poskusnega zajčka pa je uporabil kar sebe.

Toulouse