03.09.2001 - O prihodnosti ruskega dela Mednarodne vesoljske postaje

03.09.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 03.09.2001 ob 10:40

[Rev:0]

Na sestanku, ki ga je pripravila ruska družba RKK Energija, so se predstavniki ruskih vesoljskih družb in ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos pogovarjali o prihodnosti ruskega dela Mednarodne vesoljske postaje. Predstavniki so potrdili pripravljenost naslednjega ruskega modula, ki ga bodo proti vesoljski postaji izstrelili 15. septembra. Gre za spajalni modul (DC-1/SO-1) Pirs, ki se bo združil z ruskim servisnim modulom Zvezda. Zbrani na omenjenem sestanku, so predstavili tudi spremembe v načrtu sestavljanja ruskega dela MVP, ki ga zaenkrat tvorita modula Zvezda in Zarja.

RKK Energija, ki je glavni proizvajalec ruskih modulov in plovil za MVP, je sporočila, da bodo namesto predvidenega nosilca s sončnimi celicami (SPP/NEP) izdelali le okrnjeno različico le-tega. Novi SPP tako ne bo vseboval odseka za bivanje in bo namesto osmih plošč s sončnimi celicami imel le štiri, prav tako so se odrekli tudi hladilniku za odvajanje toplote. V sodelovanju z ameriško družbo Spacehab pa RKK Energija načrtuje tudi večnamenski komercialni modul Enterprise, ki naj bi ga skupaj z SPP na vesoljsko postajo čez nekaj let dostavil ameriški raketoplan.

Ruski vesoljski center Hruničev pa nadaljuje z izdelavo modula FGB-2, ki bo nadomestil prvotno načrtovani ruski univerzalni spajalni modul (UDM/USM). FGB-2, ki je približno 65 odstotno izdelan, so začeli sestavljati že pred leti in sicer kot morebitno nadomestilo za modul Zarja. Hruničev bo modul FGB-2 sedaj dokončal in mu dodal še en spajalni mehanizem. Dela bodo predvidoma končana v dveh letih. FGB-2 bo omogočal priključitev novih ruskih (tudi raziskovalnih) modulov na Mednarodno vesoljsko postajo.

Takšen bo ruski del MVP