04.09.2001 - MirCorp načrtuje vesoljsko postajo za turiste

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 04.09.2001 ob 13:55
Dopolnjeno: 05.09.2001 ob 09:10

[Rev:2]

Družba MirCorp je sporočila, da do leta 2004 namerava v orbito utiriti manjšo vesoljsko postajo, ki jo bodo uporabljali kot orbitalni hotel za bodoče vesoljske turiste. Vesoljska postja Mini Station 1 bo predvidoma v dolžino merila približno 7 metrov, na zunanjosti pa bosta pritrjeni dve plošči s sončnimi celicami, ki bosta postajo oskrbovali z električno energijo. Pravokotno nanju bo stal hladilnik za odvajanje odvečne toplote z vesoljske postaje. Na sprednjem koncu bo spajalni odsek z dvema spajalnima mehanizmoma, s katerima se bodo lahko združile ruske vesoljske ladje vrste sojuz TM in progress M (glej sliko). Na zadnjem koncu vesoljske postaje pa bo pogonski odsek z raketnimi motorji, ki bodo skrbeli za dvig orbite in orientacijo postaje.

Jeffrey Manber, direktor MirCorpa, je dejal, da se bodo ruske vesoljske ladje, ki bodo na poti k Mednarodni vesoljski postaji (MVP), pred tem združile še s turistični vesoljsko postajo Mini Station 1. V njej bodo lahko trije vesoljci bivali do 20 dni, nato pa se bodo od postaje ločili in nadaljevali pot proti MVP. Njihova vesoljska ladja sojuz TM bo na MVP služila kot reševalno plovilo za stalno posadko, vesoljci komercialne odprave pa se bodo na Zemljo vrnili s starim sojuzom, ki je bil do tedaj združen z MVP.

Rusi so že leta 1986 izvedli takšno, do sedaj edinstveno, potovanje vesoljske ladje sojuz med dvema vesoljskima postajama. Posadka Sojuza T-15 se je namreč najprej združila z novo rusko vesoljsko postajo Mir, se od nje nato ločila in se združila s 4.000 km oddaljenim odsluženim Saljutom 7. Po opravljenem delu na saljutu, sta se ruska kozmonavta v sojuzu znova vrnila na Mir, kamor sta prenesla tudi različno znanstveno opremo s saljuta.

Vesoljsko postajo Mini Station 1 bo, v kolikor bodo zbrana zadostna finančna sredstva (okoli 100 milijonov ameriških dolarjev), izdelala ruska vesoljsko-raketna družba RKK Energija, ki je sicer 60% lastnik MirCorpa. Omenjena družba poleg modulov za MVP izdeluje tudi vesoljske ladje sojuz in progres. Lastniki preostalega deleža v MirCorpu so zahodni in drugi vlagatelji. Stroške za izgradnjo vesoljske postaje naj bi krili s prodajo vozovnic za v vesolje, katerih cena bo najbrž znašala okoli 20 milijonov dolarjev. Toliko je za svoj izlet odštel tudi ameriški vesoljski turist Dennis Tito.

Postaja s progresom in sojuzom