20.09.2001 - Mednarodna vesoljska postaja še dolgo brez pravega imena

VTA-VK

Piše Vojko Kogej, Vesoljska tiskovna agencija VTA
Objavljeno: 20.09.2001 ob 08:50

[Rev:0]

Mednarodna vesoljska postaja (MVP) še vrsto let ne bo imela imena. V vseh dokumentih in publikacijah jo je treba imenovati samo MVP (ISS po angleško, MKS po rusko) so odločili predstavniki držav, ki sestavljajo postajo, iz ZDA, Rusije, Evrope, Kanade in Japonske, je izjavil tiskovni predstavnik vodje ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos (RAKA) Sergej Gorbunov.

Gorbunov je poudaril, da se države, ki sodelujejo pri projektu MVP, odpovedujejo prvotno predlaganemu imenu Alfa, ki ga sredstva javnega obveščanja precej pogosto uporabljajo. Alfa je za MVP netočna oznaka, saj so prve orbitalne postaje, izdelane v Sovjetski zvezi in Rusiji, delovale v orbiti že zdavnaj. Izdelovalci novega orbitalnega kompleksa MVP so se odločili, da bodo o imenu razmislili šele potem, ko bo sestavljanje postaje zaključeno, dodaja Gorbunov.

Tudi izbor imena bo verjetno vzel nekaj časa, tako da se bo dokončno poimenovanje MVP verjetno pojavilo šele po letu 2005. Za zdaj imajo svoja imena le posamezni sestavni deli postaje. Tako se trije ruski bivalni moduli imenujejo Zarja, Zvezda in Pirs, trije ameriški pa Unity, Destiny in Quest. Prestavniki držav, ki sodelujejo pri izdelavi MVP, so se dogovorili, da je treba do poletja prihodnje leto izdelati emblem postaje, ki pa ne sme vsebovati nacionalnih simbolov posameznih držav.

Vest je objavljena s pisnim dovoljenjem Vesoljske tiskovne agencoje VTA in jo je prepovedano uporabljati ali posredovati drugam.

Predvidoma takšna bo MVP