20.09.2001 - Prepoved prevoza ameriškega satelita na kozmodrom Bajkonur

20.09.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 20.09.2001 ob 19:05

[Rev:0]

Posledice terorističnega napada na New York in Pentagon že čuti tudi ruska vesoljska industrija. Ameriško ministrstvo je namreč zadržalo prevoz ameriškega satelita DirecTV 5 na ruski kozmodrom Bajkonur v Kazahstanu. Izstrelitev omenjenega satelita z nosilno raketo proton K je bila sicer predvidena za 19. oktober. To pa se, kot vse kaže, ne bo zgodilo, saj mora biti satelit na kozmodrom dostavljen 30 dni pred izstrelitvijo, kjer ga strokovnjaki dokončno pripravijo za pot v vesolje. Možno je, da bo preložen tudi prevoz ameriškega satelita Intelsat 903, ki ga nameravajo izstreliti v drugi polovici novembra. Oba satelita je izdelala ameriška družba Space Systems / Loral.

Kot razlog za prepoved prevoza omenjenga satelita na kozmodrom Bajkonur, je ameriška administracija navedla možnost, da območje morebitnega ameriškega napada na zatočišče osumljenih teroristov, lahko postane nevarno blizu kozmodroma v Kazahstanu. Sergej Gorbunov, tiskovni predstavnik ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos je dejal, da varnostnega nadzora na Bajkonurju niso poostrili, saj je zadosten. Posamezna izstrelišča za rakete so namreč dodatno varovana. Znano je, da je po celotnem območju kozmodroma razvrščenih mnogo nadzornih točk z vojaki, tako da je nepooblaščenim dostop onemogočen.

Proton na Bajkonurju