21.09.2001 - Vesoljci delajo v novem ruskem modulu Pirs na MVP

21.09.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 21.09.2001 ob 10:40

[Rev:0]

Člani tretje glavne posadke (MVP-3) na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) nadaljujejo z vključevanjem različnih sistemov v novem ruskem združevalnem modulu Pirs, ki se je s servisnim modulom Zvezda združil v ponedeljek. Poveljnik Frank Culbertson in ruska kozmonavta Vladimir Dežurov in Mihail Tjurin so v modul sicer prvič vstopili že nekaj ur po združitvi. V modulu so vklopili osvetlitev, nato pa so vanj speljali cevi, ki omogočajo kroženje zraka po postaji. V notranjosti Pirsa je na MVP prispelo približno 800 kilogramov tovora, med katerim so tudi ruski vesoljski skafander orlan, žerjav strela in različne, tudi znanstvene naprave. Med tovorom je približno 46 kilogramov opreme za francoski raziskovalni program Andromeda.

Iz notranjosti modula so vesoljci že odstranili sistem kurs, ki je omogočil samodejno združitev z vesoljsko postajo, saj ga bodo vrnili na Zemljo za ponovno uporabo. Preverili so tudi delovanje posodobljene programske opreme v računalnikih servisnega modula Zvezda, ki so povezani z novim modulom. Delo poteka brez težav, posadko pa čaka še preizkus Pirsove telekomunikacijske opreme. Na spodnji strani združevalnega modula Pirs je spajalni mehanizem, ki omogoča združitev dodatne ruske vesoljske ladje (sojuz TM ali progres) z MVP. Poleg tega je Pirs tudi zračna zapora in ima zato na strani dve veliki loputi s premerom 1 meter, skozi kateri bodo iz postaje v vesolje izstopali vesoljci v ruskih skafandrih.

Dežurov dela v Pirsu