21.09.2001 - Neuspešna izstrelitev rakete taurus z dvema satelitoma

21. in 22.09.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 22.09.2001 ob 08:20

[Rev:1]

Včerajšnja izstrelitev ameriške rakete taurus z dvema satelitoma je bila neuspešna, saj je 85 sekund po vzletu z izstrelitvene ploščadi prišlo do napake. Takrat je namreč pravilno prenehal delovati raketni motor Castor 120 na izpraznjeni prvi stopnji, ki se je nato ločila od preostanka rakete. Takoj zatem se je vžgal raketni motor Orion 50S na drugi stopnji rakete. Tu pa je prišlo do težav, saj je celotna raketa zavila od predvidene poti najprej na levo in nato še na desno. Po nekaj sekundah se je raketa sicer znova usmerila na pravilno pot, vendar je bilo že prepozno. Oba satelita, 162-kilogramski QuickTOMS in 355-kilogramski OrbView-4, sta strmoglavila v Indijski ocean. Taurus so pred tem izstrelili petkrat in vsakokrat uspešno.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 21.09.2001 ob 20:50

Na ameriškem vojaškem letalskem oporišču Vandenberg v Kaliforniji so danes zvečer, ob 20:49 po srednjeevropskem času, na ploščadi SLC-576E izstrelili ameriško nosilno raketo taurus z dvema satelitoma. Štiristopenjsko raketo na trdno gorivo, ki je pravzaprav predelan vojaški medkontinentalni balistični izstrelek XM Peacekeeper, je izdelala ameriška družba Orbital Sciences, ki je znana tudi po raketah pegasus. Taurus lahko v nizko zemeljsko orbito ponese do 1.360 kilogramov, v prehodno, s Soncem sočasno orbito okoli Zemlje pa približno 400 kilogramov težak tovor. Pod zaščitnim konusom na vrhu nosilne rakete se danes nahajata dva ameriška satelita: OrbView-4 in QuickTOMS, ki se bosta od zadnje stopnje rakete ločila približno 12 oz. 14 minut po izstrelitvi.

Taurus ju bo dostavil v predvidoma 470 kilometrov visoko s Soncem sočasno orbito okoli Zemlje. Od tod bo QuickTOMS s pomočjo lastnega pogonskega sistema tri tedne nadaljeval pot do končne, predvidoma 800 kilometrov visoke orbite. Satelit je izdelala ameriška vesoljska agencija NASA, namenjen pa je opazovanju stanja ozonskega plašča in vsebnosti žveplovega dioksida v ozračju. OrbView-4 je satelit za daljinsko zaznavanje v lasti ameriške družbe Orbital Imaging Corp. Na krovu satelita je kamera, ki bo omogočala fotografiranje Zemljinega površja. Črno-beli posnetki bodo imeli ločljivost 1 meter, barvni in infrardeči pa 4 metre. S pomočjo posebnega večspektralnega senzorja bo kamera zaznala tudi različne sestavine Zemljinega površja.

Foto: Arhiv VESOLJE.NET