02.10.2001 -Posadka Sojuza TM-33 zaključuje priprave za polet

02.10.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 02.10.2001 ob 12:25

[Rev:0]

V ruskem Centru za priprave kozmonavtov (CPK) Jurij A. Gagarin v Zvezdnem mestecu pri Moskvi, se je začelo zaključno preverjanje praktičnega znanja članov rusko-francoske druge obiskovalne posadke, ki bo na Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), v vesoljski ladji Sojuz TM-33, poletela 21. oktobra letos. Poveljnik Viktor Afanasjev ter ladijska inženirja Konstantin Kozejev in Claudie Haignere bodo 9. oktobra obiskali kozmodrom Bajkonur v Kazahstanu, kjer bodo pregledali vesoljsko ladjo, ki jih bo ponesla v vesolje. Nato se bodo vrnili v Zvedno mestece in opravili še zadnje priprave. Predvidoma 16. oktobra bodo zopet odpotovali na Bajkonur in se pripravili na izstrelitev.

Posadka bo na MVP pripeljala novo vesoljsko plovilo Sojuz TM-33, na Zemljo pa se bo, po približno tednu dni bivanja na vesoljski postaji, vrnila s starim Sojuzom TM-32, ki je z MVP združen od maja letos. Plovilo sojuz TM, ki ga na MVP uporabljajo kot reševalno plovilo za primer, da bi se posadka na Zemljo morala hitro vrniti, je namreč potrebno zamenjati na približno pol leta. Francoska vesoljska Claudie Haignere bo na krovu vesoljske postaje opravljala raziskave za francoski program Andromeda. V ta namen so nekatere znanstvene naprave na MVP dostavili že skupaj z novim ruskim modulom Pirs, ostale pa bodo s seboj pripeljali vesoljci.

Posadka pred simulatorjem