08.10.2001 - Dežurov in Tjurin opravila prvi vesoljski sprehod

08.10.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 08.10.2001 ob 21:25

[Rev:0]

Ruska vesoljca Vladimir Dežurov in Mihail Tjurin sta se danes popoldan, ob 16:23 po srednjeevropskem času, skozi loputo na novem združevalnem modulu Pirs odpravila na vesoljski sprehod. Ameriški poveljnik Frank Culbertson je ostal v notranjosti Mednarodne vesoljske postaje in je sprehod spremljal iz modula Destiny s pomočjo kamer na kanadski mehanični roki. Prehodni odsek ruskega servisnega modula Zvezda je bil skupaj s Pirsom uporabljen kot zračna zapora, zato Culbertson ni imel dostopa do Zvezde. Skozi loputo št. 1 na modulu Pirs je prvi izstopil Tjurin, nato pa se mu je pridružil še Dežurov.

Vesoljca sta najprej povezala kabel transit, ki je potreben za prenos telemetrijskih podatkov o stanju vesoljskih skafandrov v modul Zvezda. Na zunanjosti modula sta na določenih mestih namestila zaščitna prekrivala, nato pa sta med Pirsom in Zvezdo pritrdila 2 metra dolgo lestev, ki bo omogočala lažje premikanje med vesoljskim sprehodom. Pritrdila sta tudi štiri oprijemala in televizijsko kamero klest-m. Nato sta pripravila pritrditveno mesto za žerjav strela. Gre za teleskopsko palico, ki iztegnjena meri približno 12 metrov in jo bodo uporabljali za premikanje tovora in vesoljcev med različnimi ruskimi moduli na Mednarodni vesoljski postaji.

Na spodnji strani približno 4 metre dolgega Pirsa je spajalni mehanizem, ki bo omogočal združitev dodatne ruske vesoljske ladje (sojuz TM ali progres) z MVP. Dežurov in Tjurin sta zato na modul pritrdila tudi tarčo in antene sistema kurs, ki so potrebne za združitev vesoljske ladje s postajo. Današnji vesoljski sprehod, ki sta ga po 4 urah in 58 minutah zaključila ob 21:21, je bil prvi izmed treh, ki jih bodo opravili člani tretje glavne posadke na MVP. Gre za 100. vesoljski sprehod v zgodovini ruskih vesoljskih poletov in za skupno 27. na Mednarodni vesoljski postaji, ki so jih opravili ameriški in ruski vesoljci.

Vesoljca pri modulu Pirs