15.10.2001 - Kozmonavta zaključila drugi vesoljski sprehod na MVP

15.10.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 15.10.2001 ob 17:15

[Rev:0]

Ruska kozmonavta Vladimir Dežurov in Mihail Tjurin sta se danes zjutraj, ob 11:17 po srednjeevropskem času, odpravila na svoj drugi vesoljski sprehod. Ameriški poveljnik Frank Culbertson je tako kot prejšnji teden ostal v notranjosti Mednarodne vesoljske postaje. Vesoljca sta se po izstopu iz ruskega modula Pirs najprej odpravila na spodnjo stran servisnega modula Zvezda. Tam sta v bližino enega izmed manjših raketnih motorjev, ki skrbijo za orientacijo postaje, pritrdila napravo za ruski poskus Kromka. Z njo bodo opazovali vpliv delovanja raketnih motorjev na površino vesoljskega plovila.

Kozmonavta sta nato sestavila poseben okvir in ga pritrdila na oprijemala na Zvezdi. Na okvir sta namestila tri zaboje v obliki kovčkov, ki sta jih nato odprla. V zabojih sta japonska poskusa MPAC in SEED (Space Environment Exposure Device), s katerima bodo opazovali vpliv brezzračnega prostora v nizki zemeljski orbiti na različne snovi. Zaznavali bodo tudi udarce mikrometeoritov. Kovčki bodo na zunanjosti vesoljske postaje pritrjeni od enega do treh let, nato pa jih bodo vrnili na Zemljo. Za izvedbo omenjenih poskusov sta se ruska in japonska vesoljska agencija dogovorili leta 1999.

Dežurov in Tjurin sta na zunanjost Zvezde namestila še manjšo ploščico z napisom Kodak, se nato vrnila v združevalni modul Pirs in loputo številka 1 zaprla ob 17:09 po našem času. Drugi vesoljski sprehod med odpravo MVP-3 je tako trajal 5 ur in 52 minut. Šlo je za skupno 28. vesoljski sprehod na Mednarodni vesoljski postaji oziroma tretji, ki je bil opravljen brez prisotnosti ameriškega raketoplana. Naslednjega in hkrati zadnjega med to odpravo bosta v začetku novembra opravila Dežurov in Culbertson. Dokončala bosta delo na zunanjosti modula Pirs in preizkusila žerjav strela.

Na zunanjosti Zvezde