16.06.2019

08.11.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 08.11.2001 ob 09:10

[Rev:0]

Težave s proračunom ameriške vesoljske agencija NASA postajajo vse očitnejše. Zaradi tega so Američani najprej oklestili svoj del Mednarodne vesoljske postaje (MVP), razmišljajo pa celo o privatizaciji vesoljskih raketoplanov. Da bi ostali v mejah proračuna, so se odločili, da v okviru programa MVP prekinejo izdelavo bivalnega modula (Habitation module), pogonskega modula za dvig orbite in reševalnega plovila za vrnitev 7-članske posadke na Zemljo (Crew return vehicle oz. X-38). Posledica te odločitve je, da bo posadka na MVP še vsaj nekaj naslednjih let štela le tri člane in ne sedem kot je bilo predvideno. V ruskem vesoljskem plovilu sojuz TM, ki je vedno združeno z vesoljsko postajo, se na Zemljo namreč lahko vrnejo trije vesoljci.

Ruska vesoljska agencija Rosaviakosmos je Američanom zato poslala pismo, v katerem opozarja na člen 11A pogodbe, ki so jo sodelujoči pri projektu MVP, podpisali 11. junija 1996. Člen namreč od Rusije zahteva, da vesoljsko postajo oskrbuje s svojimi plovili sojuz TM, vendar le prvih 50 mesecev od začetka naselitve MVP. Rosaviakosmos sporoča, da bo to obdobje zaključeno januarja leta 2005. Rusija bo vesoljska plovila sojuz TM nato uporabljala le za izvajanje svojega nacionalnega vesoljskega programa na MVP. Kot vse kaže ameriško reševalno plovilo do takrat ne bo nared, kar pomeni, da bodo ostali partnerji najbrž primorani od Rusije kupiti dodatno plovilo sojuz TM, sicer bodo ostali brez svojih predstavnikov na dolgotrajnih odpravah na vesoljski postaji.

Preberite tudi:

Takšna naj bi bila MVP...