13.11.2001 - Dežurov in Culbertson zaključila tretji vesoljski sprehod

13.11.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 13.11.2001 ob 09:50

[Rev:0]

Včeraj zvečer, ob 22:41 po srednjeevropskem času, sta se ruski kozmonavt Vladimir Dežurov in ameriški poveljnik Frank Culbertson odpravila na tretji in hkrati zadnji vesoljski sprehod med tretjo glavno odpravo (MVP-3) na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Vesoljca, ki ju je iz notranjosti postaje opazoval tretji član posadke Mihail Tjurin, sta se iz združevalnega modula Pirs najprej odpravila proti ruskemu servisnemu modulu Zvezda, kjer sta na enem koncu odklopila štiri kable sistema kurs za samodejno združevanje. Nato sto med Zvezdo in Pirsom poleg teh napeljala še tri nove kable, ki sta jih prinesla s seboj. Nova povezava bo omogočala samodejno združevanje ruskih vesoljskih ladij z modulom Pirs, ki je hkrati tudi zračna zapora.

Dežurov in Culbertson sta se nato premaknila k eni izmed dveh plošč s sončnimi celicami na modulu Zvezda. Fotografirala sta manjši del plošče, ki se po izstrelitvi modula julija leta 2000, ni postavil v pravilen položaj. Dežurov je zatem odšel k žerjavu strela, ki je pritrjen na boku Pirsa. Teleskopski žerjav je z vrtenjem ročice ročno iztegnil do dolžine približno 12 metrov in ga usmeril proti modulu Zarja. Žerjav, ki ga bodo uporabljali za prenos tovora in vesoljcev na različne dele vesoljske postaje, je nato zopet zložil. Dežurov in Culbertson, za katerega je bil to prvi vesoljski sprehod, sta se nato vrnila v notranjost Pirsa in danes zjutraj ob 03:45 zaprla loputo ter tako uspešno zaključila pet ur in štiri minute dolg sprehod.

Preberite tudi:

Dežurov in Culbertson pri Pirsu