29.11.2001 - Težave po združitvi Progresa M1-7 z modulom Zvezda na MVP

29. in 30.11.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno: 30.11.2001 ob 20:30

[Rev:2]

Ameriška vesoljska agencija NASA se je odločila, da izstrelitev vesoljskega raketoplana Endeavour (STS-108), preloži na torek zvečer po našem času. Predvidoma v ponedeljek popoldan se bosta na vesoljski sprehod izven Mednarodne vesoljske postaje (MVP) namreč odpravila kozmonavta Vladimir Dežurov in Mihail Tjurin, ki bosta poskušala ročno odstraniti tujek, ki je zašel v spajalni mehanizem na servisnem modulu Zvezda. Ruski strokovnjaki upajo, da se bo tovorna ladja Progres M1-7, po uspešno zaključenem posegu lahko dokončno združila z modulom Zvezda. Poveljnik tretje glavne posadke (MVP-3) Frank Culbertson bo med vesoljskim sprehodom ostal v notranjosti postaje. Ameriški raketoplan so sprva nameravali izstreliti že danes zjutraj, vendar pa zaradi delno neuspešne združitve ruskega progresa z MVP tega niso storili. Na krovu Endeavourja bodo na vesoljsko postajo poleteli tudi člani četrte glavne posadke (MVP-4), ki bodo nadomestili sedanjo posadko.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 29.11.2001 ob 17:25

Ameriški strokovnjaki so se zaradi težav na Mednarodni vesoljski postaji odločili, da izstrelitev ameriškega vesoljskega raketoplana Endeavour (STS-108) preložijo za najmanj 24 ur, to je na soboto ali še kasneje. Sprva so Endeavour nameravali izstreliti v petek ob 01:41 po našem času. Ruski strokovnjaki so sicer zagotovili, da težave, ki so nastale med združitvijo ruske samodejne tovorne vesoljske ladje Progres M1-7 z modulom Zvezda, ne bodo vplivale na združitev raketoplana z vesoljsko postajo. V Centru za nadzor poletov (CUP) v Koroljovu pri Moskvi menijo, da je do težav pri združitvi spajalnih mehanizmov prišlo zaradi predmeta, ki je na neznan način zašel tja.

Na televizijskih posnetkih združitve, ki jih je zabeležila kamera na tovorni ladji, so opazili nekakšen kabel. Zaradi tega je bilo najbrž ovirano popolno zaprtje vseh zapahov, ki bi trdno združili vesoljski plovili. Člani tretje glavne posadke (MVP-3), ki prebivajo na MVP, lopute v tovorno ladjo ne smejo odpreti, saj povezava ni zrakotesna. Po nekaterih neuradnih podatkih ruski strokovnjaki za ponedeljek načrtujejo vesoljski sprehod ruskih kozmonavtov Vladimira Dežurova in Mihaila Tjurina, ki naj bi kabel odstranila ročno. Ameriški poveljnik Frank Culbertson naj bi po teh načrtih med sprehodom ostal v notranjosti vesoljske postaje.

Preberite tudi:

Endeavour na izstrelišču