03.12.2001 - Kozmonavta zaključila vesoljski sprehod izven MVP

03.12.2001

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 03.12.2001 ob 17:10

[Rev:0]

Ruska kozmonavta Vladimir Dežurov in Mihail Tjurin, oba člana tretje glavne posadke na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), sta danes ob 14:20 po srednjeevropskem času odprla izhodno loputo združevalnega modula Pirs in v vesoljskih skafandrih orlan izstopila v vesolje. Poveljnik posadke Frank Culbertson je sprehod spremljal iz notranjosti vesoljske postaje. Kozmonavta sta se po zunanjosti servisnega modula Zvezda odpravila k zadnjem koncu le-tega. Med potjo sta se ustavila in si od daleč ogledala rusko samodejno tovorno ladjo Progres M1-7, ki se 28. novembra zaradi neznane ovire ni popolnoma združila s spajalnim mehanizmom na Zvezdi.

Strokovnjaki Centra za nadzor poletov (CUP) iz Koroljova pri Moskvi so progresu poslali ukaz in spajalna mehanizma vesoljskih plovil sta se razmaknila za približno 20 cm. Vesoljca sta opazila, da popolno združitev ovira gumijasto tesnilo, ki je na Zvezdi najbrž ostalo po ločitvi prejšnje tovorne ladje Progres M-45. Približno uro in pol po začetku sprehoda, sta s pomočjo posebnega orodja, ki so ga na vesoljski postaji sestavili po navodilih strokovnjakov, odstranila omenjeni kos tesnila. Spajalna mehanizma Zvezde in Progresa M1-7 sta se nato zopet zbližala. Telemetrijski podatki so potrdili, da so se zapahi, ki poskrbijo za trdno združitev, tokrat neovirano zaprli ob 15:54.

Dežurov in Tjurin sta posnela še nekaj fotografij, zatem pa sta se skupaj s kosom tesnila vrnila v modul Pirs, kjer sta 2 uri in 46 minut trajajoč sprehod zaključila ob 17:06 po našem času. Šlo je za četrti vesoljski sprehod med odpravo MVP-3, oziroma za skupno tridesetega, ki so ga ameriški in ruski vesoljci opravili izven Mednarodne vesoljske postaje. Na postaji tako ni več težav, ki bi ovirale za jutri zvečer načrtovano izstrelitev ameriškega raketoplana Endeavour. Le-ta bo v vesolje ponesel tudi naslednjo glavno posadko (MVP-4), ki jo sestavljajo poveljnik Jurij Onufrijenko ter ladijska inženirja Daniel Bursch in Carl Walz.

Preberite tudi:

Dežurov v bližini progresa