25.01.2002 - Onufrijenko in Bursch zaključila drugi vesoljski sprehod

25.01.2002

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 25.01.2002 ob 22:25

[Rev:0]

Ruski kozmonavt Jurij Onufrijenko in ameriški astronavt Daniel Bursch sta danes popoldan, ob 16:19 po srednjeevropskem času, odšla na drugi vesoljski sprehod med 4. glavno odpravo (MVP-4) na Mednarodni vesoljski postaji. Iz ruskega združevalnega modula Pirs sta se odpravila na servisni modul Zvezda. Ko sta na zunanjost pritrdila fizikalni poskus Platan-M, ki bo vakuumu izpostavljen leto dni, sta si na Zvezdi ogledala še okno št. 7, za katerega sumijo, da ga je morda poškodoval mikrometeor. Vesoljca sta sporočila, da je bližnji hladilnik, ki skrbi za odvajanje odvečne toplote, nepoškodovan.

Oba sta nato previdno odšla na zadnji konec servisnega modula, kjer se nahajajo raketni motorji za usmerjanje vesoljske postaje. S seboj sta prinesla drugo anteno za radioamatersko postajo, ki je v notranjosti modula, in jo uspešno namestila ter povezala potrebne kable. Prvo izmed skupno štirih podobnih anten sta med prvim vesoljskim sprehodom, 15. januarja, tam namestila že Onufrijenko in Walz. Na zunanjost Zvezde sta pritrdila tudi vodila za ameriško varnostno vrv, ki jo bodo morda uporabljali na prihodnjih vesoljskih sprehodih.

Na obodu zadnjega dela servisnega modula sta vesoljca okoli šestih skupin raketnih motorjev namestila odbojnike, ki bodo zunanjo površino Zvezde zaščitili pred morebitnim onesnaženjem. Odbojniki bodo pline iz raketnih motorjev prestregli oziroma preusmerili stran od površine modula. Vesoljca sta odmontirala tudi poskus Kromka 1-0, ki je meril vpliv omenjenih motorjev na okolico in ga zamenjala z novim senzorjem Kromka 1. Vesoljca sta po končanem delu rokavice in oprijemala v okolici obrisala z brisačo, ki sta jo zatem odvrgla.

Ob 22:18 po našem času sta se varno vrnila v združevalni modul Pirs, kjer sta za seboj zaprla loputo in znova vzpostavila zračni pritisk. Tako sta zaključila 5 ur in 59 minut trajajoč vesoljski sprehod, ki je bil prvi za Burscha in skupno osmi za Onufrijenka. Tretji član posadke Carl Walz ju je s pomočjo kamer na kanadski mehanični roki Canadram2, ves čas spremljal iz notranjosti postaje. Šlo je za skupno 33. vesoljski sprehod, ki so ga na Mednarodni vesoljski postaji opravili ameriški in ruski vesoljci.

Preberite tudi:

Dva žerjava na modulu Pirs