01.02.2002 - Naslednji vesoljski turist na pripravah v ZDA

01.02.2002

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 01.02.2002 ob 11:15

[Rev:0]

Južnoafriški milijonar Mark Shuttleworth je prispel na enotedenske priprave v Johnsonovo vesoljsko središče (JSC) v Houstonu v ZDA. Za razliko od prvega vesoljskega turista Dennisa Tita, kateremu ameriška vesoljska agencija NASA priprav v Houstonu ni dovolila, pa Shuttleworth ni bil zavrnjen in je v simulatorjih že začel spoznavati ameriški del Mednarodne vesoljske postaje (MVP). Tja bo predvidoma 27. aprila, v vesoljskem plovilu Sojuzu TM-34, poletel kot član tretje ruske obiskovalne posadke (EP-3). Poveljnik sojuza bo ruski kozmonavt Jurij Gidzenko, ki je na MVP že prebival kot član prve glavne posadke (MVP-1), ladijski inženir pa italijanski vesoljec Roberto Vittori.

Kot udeleženec vesoljskega poleta, kar je njegov uradni naziv, bo 28-letni Shuttleworth na krovu postaje opravil različne poskuse, ki so jih pripravili južnoafriški strokovnjaki. Za 10-dnevno potovanje v vesolje, bo po nekaterih ugibanjih ruski vesoljski agenciji Rosaviakosmos odštel med 10 in 20 milijonov ameriški dolarjev. Priprave na polet je olajšalo tudi dejstvo, da so vesoljske agencije, ki sodelujejo pri projektu MVP, soglasno sprejele dokument z merili za neprofesionalne udeležence vesoljskih poletov. Ta med drugim omenja možnost, da bodo vesoljski turisti v prihodnosti lahko postali tudi člani glavnih, to je dolgotrajnih, odprav na Mednarodni vesoljski postaji.

Preberite tudi:

Shuttleworth (desno) v Houstonu