05.03.2002 - Newman in Massimino opravila vesoljski sprehod (EVA2)

Houston, ZDA

05.03.2002

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 05.03.2002 ob 15:45

[Rev:1]

Med današnjim vesoljskim sprehodom, ki je drugi med odpravo raketoplana Columbia (STS-109), sta ameriška vesoljca James Newman in Michael Massimino imela podobno nalogo, kot astronavta na včerajšnjem sprehodu. Ob 07:40 po srednjeevropskem času sta se skozi zračno zaporo odpravila na drugi konec tovornega odseka raketoplana, kjer je na podstavku pritrjen vesoljski teleskop Hubble. Na levi strani teleskopa sta najprej odstranila staro krilo s sončnimi celicami, na isto mesto pa sta pritrdila novo ploščo s sončnimi celicami, ki je sicer manjša, a proizvede več elektrike. Med tem, ko je Massimino v tovorni odsek raketoplana vrnil staro krilo, je Newman povezal še električne kable.

Vesoljca sta nato nadaljevala delo na teleskopu. Odstranila sta enega izmed štirih žiroskopov (RWA-1), ki ni deloval dobro, in ga zamenjala z novim. Hubble žiroskope potrebuje za natančno usmerjanje proti cilju, ki ga astronomi želijo opazovati. Za to potrebuje vsaj tri delujoče žiroskope, po današnjem vesoljskem sprehodu pa ima zopet štiri. Vesoljca sta na vrata teleskopovega odseka št. 6 namestila še novo izolacijsko prevleko in se nato s pomočjo mehanične roke vrnila v tovorni odsek raketoplana. Strokovnjaki so delovanje novega žiroskopa preizkusili in posadki v vesolju sporočili, da delujo normalno. Newman in Massimino sta 7 ur in 16 minut trajajoč sprehod zaključila ob 14:56 po našem času.

Hubble, v ozadju Zemlja