08.03.2002 - Zaključen še zadnji sprehod med odpravo STS-109 (EVA5)

Houston, ZDA

08.03.2002

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 08.03.2002 ob 20:15

[Rev:1]

Ameriška vesoljca John Grunsfeld in Richard Linnehan sta se danes zjutraj, ob 09:46 po srednjeevropskem času, odpravila na svoj tretji, skupno pa peti, to je zadnji vesoljski sprehod, med odpravo raketoplana Columbia (STS-109). Tokrat sta v vesoljski teleskop Hubble skozi sprednja vratca namestila novo hladilno napravo, ki bo omogočila ponovno delovanje infrardeče kamere in spektrometra NICMOS (Near-Infrared Camera and Multi-Object Spectrometer).

Na zunanjost teleskopa sta namestila še hladilnik, ki bo skrbel za odvajanje odvečne toplote. Nov sistem bo NICMOS, ki zaradi odpovedi prejšnjega hladilnega sistema ni deloval vse od januarja 1999, ohladil na približno -203°C. Ko sta vesoljca uspešno povezale še vse kable, sta se vrnila v zračno zaporo raketoplana in ob 17:06 po našem času, zaključila 7 ur in 20 minut trajajoč vesoljski sprehod. Columbia in Hubble sta v orbiti z višino približno 580 km.

Odprava STS-109 je dosegla nov rekord v trajanju vesoljskih sprehodov med enim poletom raketoplana. Vesoljci Grunsfeld, Linnehan, Newman in Massimino so se v preteklih petih dneh po vesolju sprehajali skupno 35 ur in 55 minut. Za popravila vesoljskega teleskopa Hubble je bilo med štirimi servisni odpravami skupno opravljenih za kar 129 ur in 10 minut sprehodov. Columbia bo teleskop nazaj v orbito izpustila jutri, sedemčlanska posadka pa se bo na Zemljo vrnila predvidoma v torek.

Linnehan in Grunsfeld