14.03.2002 - Rusi predstavili turistično pod-orbitalno vesoljsko plovilo

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 14.03.2002 ob 17:10
Dopolnjeno: 15.03.2002 ob 14:10

[Rev:3]

Ruski zavod EMZ Mjasiščeva, ki se ukvarja z načrtovanjem letal in je sodeloval pri nastajanju ruskega vesoljskega raketoplana Buran, je na letališču Žukovski pri Moskvi danes predstavil maketo pod-orbitalnega turističnega vesoljskega plovila C-XXI v naravni velikosti. Plovilo je pomagalo zasnovati tudi rusko podjetje Cosmopolis XXI Suborbital Corporation. C-XXI je del letalsko-vesoljskega sistema, ki ga  sestavlja rusko letalo za višinske polete M-55 "geofizika" in je prav tako izdelano v EMZ Mjasiščeva. M-55 je prvotno služilo vojaškemu letalstvu za opravljanje vohunskih višinskih preletov, zadnja leta pa ga uporabljajo tudi v znanstvene namene, za raziskovanje ozračja.

Plovilo C-XXI, v katerem je prostora za tri osebe (pilot in dva vesoljska turista), je namenjeno za večkratno uporabo. Po ločitvi od letala M-55 na višini 20.000 metrov, se bo s pomočjo lastnega raketnega motorja povzpelo do višine okoli 100 kilometrov nad površjem planeta, kar že šteje kot vesolje. Po približno 3 minutah breztežnosti bo plovilo začelo padati nazaj proti Zemlji. Takšen pod-orbitalni polet se bo zaključil s pristankom na letališki stezi. Po besedah ameriške družbe Space Adventures, ki bo skrbela za trženje, naj bi se prvi polet tega sistema zgodil leta 2004. C-XXI, ki tehta 2.000 kg, je dolg slabih 8 m, premer preko kril pa znaša 5,5 metra. V naslednjih petih letih želi EMZ Mjasiščeva izdelati do sedem takšnih plovil, ki bi v vesolje letela večkrat tedensko.

Slika 1: C-XXI nameščajo na letalo M-55

Slika 2: Notranjost plovila C-XXI: sedeža za potnike.

Maketa plovila C-XXI (1:1)