28.03.2002 - Kitajska vesoljska ladja Shenzhou-3 nadaljuje polet

28.03.2002

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno: 28.03.2002 ob 10:10

[Rev:0]

Po uradnih podatkih, ki so jih posredovali iz kitajskega nadzornega središča v Pekingu (BACCC), kitajska poskusna vesoljska ladja Shenzhou-3 uspešno nadaljuje polet. Trenutno se nahaja v orbiti z višino med 331 in 338 km ter naklonom 42,4° glede na ekvator. Vesoljska ladja, ki so jo izstrelili v ponedeljek na izstrelišču Jiuquan, za eno obkrožitev planeta potrebuje 91,2 minuti in je Zemljo obkrožila že več kot 30-krat. Vrnitev pristajalnega odseka (glej skico) se bo predvidoma zgodila v naslednjih dneh, morda že v soboto. Uradno naj bi polet sicer trajal 7 dni. Pristajalni odsek bo, tako kot pri prejšnjih dveh poletih, najbrž pristal na območju Notranje Mongolije.

Kitajski strokovnjaki so uspešno preizkusili sisteme za posredovanje telemetrijskih podatkov ter prenos zvoka in videa s krova vesoljskega plovila. Na Shenzhou-3 se nahaja skupno 44 znanstvenih naprav, za katere večinoma skrbijo znastveniki kitajske akademije znanosti. Med drugim so na krovu kamere in spektrografi za opazovanje površja Zemlje, ozračja in oblakov. Tu so še naprave za proizvodnjo proteinskih kristalov v breztežnosti in celični bioreaktor. Prisotnosti živali na krovu plovila, za razliko od poleta Shenzhou-2, ki je v vesolje ponesel 19 živih bitji, ne omenjajo. Plovilo izvaja tudi mnoge fizikalne in astronomske poskuse.

Pogled skozi okno na SZ-3