12.04.2002 - Nosilec S0 pritrjen na Destiny, opravljen 1. vesoljski sprehod

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 12.04.2002 ob 00:30

[Rev:0]

Na ameriški raziskovalni modul Destiny na Mednarodni vesoljski postaji so včeraj, 11. aprila ob 15:47, pritrdili naslednji ameriški element, 12-tonski nosilec S0. Iz raketoplanovega tovornega odseka so ga dvignili s kanadsko mehanično roko Canadarm2 in ga nato prenesli na Destiny. Roko sta iz notranjosti vesoljske postaje upravljala ladijski inženir Daniel Bursch (MVP-4) in strokovnjakinja odprave Ellen Ochoa (STS-110). Nosilec S0 je dolg 13,4 metra in je osrednji del zunanjega ogrodja ameriškega dela MVP. Ogrodje bo v naslednjih letih dopolnjen s še nekaj podobnimi elementi in bo na vsakem koncu nosilo krila s sončnimi celicami.

Po uspešni pritrditvi nosilca S0 sta se iz modula Quest na prvi vesoljski sprehod med odpravo STS-110 odpravila ameriška vesoljca Steven Smith in Rex Walheim. Iz zračne zapore na MVP sta izstopila v četrek ob 16:38 po srednjeevropskem času. Najprej sta se odpravila k nosilecu S0, ki sta ga  na modul Destiny še dodatno pričvrstila s pomočjo dveh vezi na sprednji strani nosilca, ki sta sestavljeni iz teleskopskih palic.

Smith se je podal še v notranjost ogrodja, kjer je povezal množico različnih kablov med S0 in Destinyjem. Nato sta na vozičku, ki bo služil za premikanje mehanične roke Canadarm2 vzdolž nosilca, usposobila še grelce. V ta namen sta ob tirnicah napeljala 6 metrov kabla za električno oskrbo vozička. V zračno zaporo modula Quest sta se vrnila v petek ob 00:24 po našem času, kjer sta 7 ur in 48 minut trajajoč vesoljski sprehod uspešno zaključila.

Preberite tudi:

Prenos nosilca S0