25.04.2002 - Proti MVP izstrelili Sojuz TM-34 s tričlansko posadko

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno
: 25.04.2002 ob 10:10 in 19:00

[Rev:2]

Približno devet minut po uspešni izstrelitvi nosilne rakete sojuz U s kozmodroma Bajkonur, se je rusko vesoljsko povilo Sojuz TM-34 ločilo od tretje stopnje rakete in doseglo predvideno orbito z višino med 192,6 in 246,7 km, ter naklonom 51,6° glede na ekvator. Po podatkih Centra za upravljanje poletov (CUP) iz Koroljova pri Moskvi, sta se obe plošči s sončnimi celicami na plovilu uspešno razvili, prav tako se v pravilnem položaju nahajajo tudi antene. Gidzenko, Vittori in Shuttleworth so izstrelitev dobro prestali; 28-letni vesoljski turist je dogajanje v plovilu celo snemal z ročno kamero. Združitev z Mednarodno vesoljsko postajo je predvidena za soboto ob 09:57 po našem času.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
: 25.04.2002 ob 08:30

Na ruskem kozmodromu Bajkonur v Kazahstanu so danes zjutraj, ob 08:26:35 po srednjeevropskem času, na izstrelitveni ploščadi številka 1, uspešno izstrelili rusko nosilno raketo sojuz U. V notranjosti vesoljske ladje Sojuz TM-34, ki je zadnja te vrste, so člani tretje ruske obiskovalne odprave (EP-3), ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Gidzenko, italijanski ladijski inženir Roberto Vittori in južnoafriški vesoljski turist Mark Shuttleworth.

Predvidoma čez dva dneva se bo plovilo združilo z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), kjer prebiva četrta glavna posadka (MVP-4). Vesoljci, tudi 28-letni Shuttleworth, bodo na postaji opravili vrsto znanstvenih poskusov, ki so jih pripravili v sodelovanju z evropskimi, južnoafriškimi in ruskimi strokovnjaki. Nekatere naprave, ki so potrebne za izvedbo poskusov, bodo pripeljali s seboj, nekaj pa jih je na vesoljsko postajo dostavila že tovorna ladja Progres M1-8.

Polet odprave EP-3 je potreben zaradi zamenjave Sojuza TM-33, ki je z vesoljsko postajo združen od lanskega oktobra. Plovilo je zaradi določenih omejitev namreč potrebno zamenjati po šestih mesecih v vesolju. Gidzenko, Vittori in Shuttleworth se bodo zato po osmih dneh bivanja na MVP, na Zemljo vrnili v starem sojuzu. Z vesoljsko postajo pa bo ostal združen novi Sojuz TM-34, ki bo naslednjega pol leta služil kot reševalno plovilo za posadko na MVP.

Shuttleworth v notranjosti sojuza