27.04.2002 - Sojuz TM-34 se je združil z Mednarodno vesoljsko postajo

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno
: 27.04.2002 ob 13:30

[Rev:2]

Posadka 3. ruske obiskovalne odprave (EP-3) je v Mednarodno vesoljsko postajo vstopila ob 11:24 po našem času. Posadka na MVP (MVP-4) je goste povabila v ruski servisni modul Zvezda, kjer so se razvrstili za mizo. Pogovarjali so se s predstavniki evropske vesoljske agencije (ESA), ki so v ruskem Centru za nadzor poletov (CUP) v Koroljovu pri Moskvi. Italijanski vesoljec Roberto Vittori je dejal, da je bil polet v sojuzu izjemno doživetje in da se počuti dobro. Shuttleworth se je pogovarjal z južnoafriškim predsednikom Mbekijem, ki mu je tudi čestital in želel uspešno nadaljevanje poleta. Obiskovalna posadka, katere poveljnik je izkušeni Gidzenko, bo danes iz Sojuza TM-34 v Sojuz TM-33 prenesla svoje po meri izdelane sedeže. V naslenjih dneh bodo opravili vrsto znanstvenih poskusov, Shuttleworth pa se bo večkrat po radijski zvezi pogovarjal tudi z južnoafriškimi učenci.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
: 27.04.2002 ob 10:00

Ruska vesoljska ladja Sojuz TM-34, v kateri je tričlanska posadka 3. ruske obiskovalne odprave (EP-3), se je po dveh dnevih samostojnega poleta, danes dopoldan ob 09:55 po srednjeevropskem času, uspešno samodejno združila s spajalnim mehanizmom na ruskem modulu Zarja na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). S postajo so tako zdaj združena kar tri ruska plovila: Sojuz TM-33, Sojuz TM-34 in tovorna ladja Progres M1-8. V Sojuzu TM-34 so ruski poveljnik Jurij Gidzenko, italijanski ladijski inženir Roberto Vittori in južnoafriški vesoljski turist Mark Shuttleworth.

Na MVP jih je pričakala posadka 4. odprave (MVP-4): ruski poveljnik Jurij Onufrijenko in ameriška ladijska inženirja Carl Walz ter Daniel Bursch. Lopute med ploviloma bodo odprli približno uro in pol po združitvi, ko se bodo prepričali o zrakotesnosti povezave. Drugi vesoljski turist Shuttleworth, za razliko od prvega, to je Dennisa Tita, ne bo omejen zgolj na bivanje v ruskih modulih postaje, ampak bo lahko brez spremstva obiskal tudi ameriški del. Posadka EP-3 bo na MVP ostala osem dni, nato pa se bo v starem Sojuzu TM-33 vrnila na Zemljo.

Preberite tudi:

Vittori, Shuttleworth in Gidzenko