29.04.2002 - Polet obiskovalne odprave EP-3 na MVP poteka po načrtu

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 29.04.2002 ob 18:45

[Rev:0]

Posadka 3. ruske obiskovalne odprave (EP-3), ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Gidzenko, italijanski ladijski inženir Roberto Vittori in južnoafriški vesoljski turist Mark Shuttleworth, po treh dneh bivanja na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), nadaljuje z izvajanjem različnih znanstvenih poskusov. Poleg evropskih, za katere je zadolžen Vittori in ruskih, s katerimi se ukvarjata Gidzenko, je precej dela tudi z južnoafriškimi poskusi.

Shuttleworth, sicer drugi "vesoljski turist", ki je za potovanje na MVP plačal iz lastnega žepa, se je na bivanje v breztežnosti, kljub začetnemu glavobolu, dobro prilagodil. Opravlja vrsto poskusov, kot so opazovanje vpliva mikrogravitacije na srce, ožilje in mišičje (CCE). Skozi okna na servisnem modulu Zvezda, 28-letni milijonar s fotoaparatom in kamero snema oceane, predvsem pa obalo in vodne površine afriše celine (Plankton Lens). Nadzoruje tudi delovanje prenosnega inkubatorja ESCD (Experiment embryo and stem cell development) v katerem je shranjenih 12 kultur različnih živalskih celic.

Skupno se na krovu Mednarodne vesoljske postaje nahaja okoli 70 kilogramov naprav, ki jih odprava EP-3 potrebuje za izvedbo poskusov. Pri tem jim pomagajo tudi člani 4. odprave (MVP-4): ruski poveljnik Jurij Onufrijenko in ameriška ladijska inženirja Carl Walz ter Daniel Bursch. Okoli 20 kilogramov opreme bodo na Zemljo vrnili v vesoljskem plovilu Sojuz TM-33.

Preberite tudi:

Shuttleworth in Onufrijenko