05.05.2002 - Sojuz TM-33 se je ločil od MVP in pristal v Kazahstanu

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno
: 05.05.2002 ob 07:05

[Rev:1]

Pristajalni odsek ruskega vesoljskega plovila Sojuz TM-33, v katerem so bili ruski poveljnik Jurij Gidzenko, italijanski ladijski inženir Roberto Vittori in južnoafriški vesoljski turist Mark Shuttleworth, je danes zjutraj, ob 05:52 po srednjeevropskem času, uspešno pristal v okolici kraja Arkalik v Kazahstanu. Ruska obiskovalna odprava EP-3 je tako trajala 9 dni, 21 ur in 25 minut.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
: 05.05.2002 ob 02:35

Posadka 3. ruske obiskovalne odprave (EP-3), ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Gidzenko, italijanski ladijski inženir Roberto Vittori in južnoafriški vesoljski turist Mark Shuttleworth, se je po osmih dneh bivanja na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), poslovila od 4. glavne posadke (MVP-4) in se odpravila v vesoljsko plovilo Sojuz TM-33. Le-ta se je danes ponoči, ob 02:31 po srednjeevropskem času, ločil od združevalnega modula Pirs in se nato oddaljil od vesoljske postaje.

Ruski poveljnik MVP Jurij Onufrijenko in ameriška ladijska inženirja Carl Walz ter Daniel Bursch, ki na postaji prebivajo že od decembra lani, so tako zopet ostali sami. Posadka EP-3 je opravila vse predvidene naloge, na vesoljski postaji pa je za seboj pustila tudi novo plovilo Sojuz TM-34. Gidzenko, Vittori in Shuttleworth s seboj na Zemljo vračajo tudi okoli 20 kilogramov znanstvenih naprav in izsledkov poskusov, ki so jih opravili na MVP.

Sojuz TM-33, ki je bil z vesoljsko postajo združen od oktobra lani in je služil kot reševalno plovilo, bo s pomočjo raketnega motorja zmanjšal hitrost kroženja okoli Zemlje in s tem znižal svojo orbito. Pristajalni odsek se bo zatem ločil od orbitalnega in instrumentalno-pogonskega odseka plovila. Goreč povratek skozi gostejše plasti ozračja, kjer bo kapsulo z vesoljci varoval toplotni ščit, se bo s pristankom v Kazahstanu zaključil nekaj minut pred 6. uro zjutraj.

Preberite tudi:

Shuttleworth zopet na Zemlji