21.05.2002 - Na Mednarodni vesoljski postaji znova težave

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 21.05.2002 ob 20:25

[Rev:0]

Komaj so vesoljci na krovu Mednarodne vesoljske postaje (MVP) uspeli odpraviti težave s sistemom Elektron, že so se včeraj popoldan pojavile nove. Zaradi težav z ruskim hladilnim sistemom (SOTR) so člani 4. glavne posadke, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Jurij Onufrijenko in ameriška ladijska inženirja Carl Walz ter Daniel Bursch, približno osem ur bivali v nenavadno mirnem okolju. Nadzorni računalnik je zaradi napačnih podatkov o delovanju ene izmed črpalk, ki skrbijo za kroženje hladilne tekočine, namreč samodejno izklopil večino naprav v ruskem delu postaje, da bi tako preprečil prekomerno segrevanje.

Računalnik v ameriškem delu MVP je zatem ravnal enako in izklopil večino naprav v modulu Destiny. Ameriški sistemi za hlajenje, nadzor orbite, in usmerjanje kril s sončnimi celicami so kljub temu delovali nemoteno, so sporočili iz nadzornega središča (MCC) v Houstonu. Strokovnjaki ruskega Centra za nadzor poletov (CUP) iz Koroljova pri Moskvi, so kasneje odpravili napako v računalniku in hladilni sistem je zopet začel delovati. Vesoljska postaja je danes ob 01:50 po srednjeevropskem času zato znova prešla v režim normalnega delovanja. Posadka MVP-4, ki je v vesolju že od decembra lani, se bo na Zemljo vrnila v začetku junija.

Preberite tudi:

Dan Bursch v modulu Destiny