11.06.2002 - Zaključen drugi vesoljski sprehod med odpravo STS-111

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 11.06.2002 ob 23:15

[Rev:0]

Američan Franklin Chang-Diaz in Francoz Philippe Perrin sta se danes popoldan, ob 17:20 po srednjeevropskem času, odpravila na drugi vesoljski sprehod med odpravo STS-111. Izstopila sta iz ameriškega modula Quest na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) in odšla k raziskovalnemu modulu Destiny, na vrhu katerega je nosilec S0 s tirnicami in vozičkom MT (Mobile Transporter). Že včeraj so s pomočjo mehanične roke iz tovornega odseka raketoplana Endeavour dvignili  podstavek MBS (Mobile Base System) in ga pritrdili na omenjen voziček.

Podstavek ima štiri sidrišča, na katera se lahko priključi kanadska mehanična roka Canadarm2, ki je trenutno pritrjena na zunanjost modula Destiny. Vesoljca sta med vozičkom in podstavkom povezala množico električnih in podatkovnih kablov, ki bodo skrbeli za prenos ukazov med nadzorno ploščo v postaji in mehanično roko. Na stran podstavka sta pritrdila še dodatno prijemalo POA (Payload Orbital Replacement Unit Accommodation), kakršno je tudi na koncu mehanične roke. Podstavek sta na voziček dokončno pritrdila s štirimi zapahi.

Sledila je še premestitev kamere iz začasnega mesta na novo stojalo na podstavku. V bližino sta nato privezala torbo z rezervnim električnim kablom. S fotografskim aparatom sta še fotografirala okolico delovnega mesta in se vrnila v modul Quest. Po zaprtju lopute sta v notranjosti  zračne zapore izenačila pritisk in vesoljski sprehod, za katerega so sicer načrtovali, da bo trajal 6 ur in pol, se je tako uradno končal ob 22:20, to je po 5 urah. Podstavek MBS, ki je tako kot Canadarm2 in voziček MT izdelan v Kanadi, ima maso 1.500 kilogramov in je vreden 254 milijonov ameriških dolarjev.

Preberite tudi:

Perrin izstopa iz Questa