11.07.2002 - Ob slovenski izdaji knjige astronavta Linengerja V vesolju

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 11.07.2002 ob 11:15

[Rev:0]

Življenje na vesoljski postaji ni več nepredstavljiva pustolovščina, saj ga lahko iz prve roke spoznamo kar v slovenskem jeziku. Pred nekaj dnevi mi je kolega, s katerim sva pred tremi leti obiskala ruski kozmodrom Bajkonur v Kazahstanu, namreč sporočil presenetljivo vest: pred kratkim je v založbi Družina izšla slovenska izdaja knjige ameriškega astronavta in kozmonavta Jerryja Linengerja V vesolju (Off the Planet). Da je ta edinstvena knjiga na našem trgu in prevedena tudi v slovenščino, seveda ni naključje. Tako kot morda bolj poznani astronavt Ronald Sega (Šega), ima tudi Jerry Linenger slovenske korenine. V knjigi opisuje pet težkih mesecev, ki jih je preživel na ruski vesoljski postaji Mir. Ne kadarkoli, ampak ravno v letu 1997, ko se je, takrat 11 let stare vesoljske postaje, držala največja smola: požar, uhajanje hladilne tekočine, skorajšnje trčenje s tovorno vesoljsko ladjo. Z dovoljenjem gospoda Francija Petriča je spodaj objavljen del njegovega pogovora z vesoljcem Linengerjem, ki je nastal ob izidu knjige V vesolju.

V vesolju je bilo kar nekaj preizkušenj. Kaj je bilo najtežje? Morda osamljenost ali kaj drugega?
Osamljenost. A to, da sem bil tako daleč od drugih ljudi, me je bolj kot karkoli utrdilo v zavesti, kako neprecenljiv zaklad je družina, pa prijatelji, kolegi. To mi je zdaj vedno zelo živo pred očmi.

Večkrat ste dobesedno gledali smrti v obraz (npr. takrat, ko je prišlo do požara). V knjigi pravite, da ste v soočenju z lastno umrljivostjo spoznali stvari o človekovi naravi, ki jih drugače ne bi. Kako gledate na te trenutke danes? Je smrt konec ali začetek?
Kadar sem se soočal s smrtjo, sem jo sprejemal z mislijo, da je to pač nekaj neizbežnega za vsakogar izmed nas. Prej ali slej izdihnemo in odidemo v novo življenje. Smrt bi nekako sprejel, najhuje pa bi mi bilo, če bi za sabo zapustil premalo za vse tiste, ki jih ljubim. Zato sem moral napisati Johnu [sinu, op.ur.], kako zelo ga imam rad. Moj nasvet bi bil, naj vsakdo ureja svoje življenje tako, da ga ne bo nikdar strah ali sram pokazati svojim dragim, koliko mu pomenijo in kako rad jih ima.

V vesolju ste se najbolj posvečali raziskovanju površja Zemlje. Ali ste ob pogledu na košček Evrope ob Alpah in Jadranskem morju pomislili na staro mamo in starega očeta?
Slovenija je neverjetno lepa dežela, pa naj bo iz vesolja ali z Zemlje. Modrina Jadranskega morja in s snegom pokrite Alpe - kak čudovit pogled! Ko sem letel prek Slovenije, sem pogosto razmišljal: tu so moje korenine, moj posebni kotiček na svetu! Upam, da se Slovenci zavedajo, s kakimi lepotami so obdarovani.

Preberite tudi:

Oglejte si tudi: