16.08.2002 - Korzun in Whitsonova na MVP opravila vesoljski sprehod

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 16.08.2002 ob 17:15

[Rev:0]

Ruski kozmonavt Valerij Korzun in Ameriška astronavtka Peggy Whitson sta izven Mednarodne vesoljske postaje (MVP), danes opravila prvi vesoljski sprehod med 5. glavno odpravo (MVP-5). Še pred začetkom sta imela nekaj težav s svojima skafandroma vrste orlan. Pri obeh je bil eden izmed ventilov za dovod kisika namreč napačno naravnan. Izhodno loputo ruskega združevalenga modula Pirs (SO-1), sta zato odprla šele ob 11:23 po srednjeevropskem času, kar je 1 uro in 45 minut kasneje kot je bilo načrtovano.

Zunaj vesoljske postaje je poveljnik Korzun, s pomočjo teleskopskega žerjava Strela-2, ki je pritrjen na Pirs, Whitsonovo prenesel do začetka modula Zarja. Tam sta s prehodnega tunela PMA-1, ki je na ameriškem modulu Unity, vzela paket šestih plošč (DPP). Le-te so tja namestilii med odpravo ameriškega raketoplana STS-111, junija letos. Plošče sta nato pritrdila na obod ruskega servisnega modula Zvezda, kjer bodo služile kot dodaten ščit pred mikrometeroji in vesoljskimi smetmi. Njuno delo je iz notranjosti MVP opazoval ladijski inženir Sergej Treščov.

Po uspešno opravljeni glavni nalogi, sta se vrnila v notranjost Pirsa, ki služi tudi kot zračna zapora. Loputo sta zaprla ob  15:48 po našem času in tako zaključila 4 ure in 25 minut trajajoč vesoljski sprehod. Za Korzuna je bil to tretji, dva je namreč opravil leta 1996 na Miru, za Whitsonovo pa prvi sprehod. Američanka je hkrati postala prva ženska po 20 letih, ki se je sprehajala v ruskem vesoljskem skafandru. Leta 1982 je na vesoljski postaji Saljut-7 to storila kozmonavtka Savitskaja.

Oglejte si tudi:

Korzun na obodu Zvezde