26.08.2002 - Korzun in Treščov uspešno zaključila vesoljski sprehod

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Objavljeno
: 26.08.2002 ob 14:35

[Rev:0]

Ruska kozmonavta Valerij Korzun in Sergej Treščov, sta se danes zjutraj, ob 07:27 po srednjeevropskem času, odpravila na drugi vesoljski sprehod med 5. glavno odpravo (MVP-5) na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Iz združevalnega modula Pirs sta se najprej odpravila k modulu Zarja, na zunanjost katerega sta pritrdila držalo za rezervne dele. Namestila sta tudi nekaj vodil za varnostne vrvi, ki jih uporabljajo med vesoljskimi sprehodi, in se nato odpravila na zadnji konec ruskega servisnega modula Zvezda.

Tam sta zamenjala plošče japonskega poskusa SEED (Space Environment Exposure Device), katerega namen je opazovanje vpliva brezzračnega prostora v nizki zemeljski orbiti na vzorce različnih snovi. V bližini sta zamenjala še dele ruskega poskusa Kromka, ki beleži vpliv prižiganja raketnih motorjev na površino postaje. Na obod zadnjega dela Zvezde sta nato pritrdila še dve radioamaterski anteni. Tam so sedaj skupno štiri tovrstne antene, ki omogočajo pogovore astronavtov in kozmonavtov z radioamaterji širom sveta.

Skupaj z vzorci poskusa SEED in delom Kromke, sta se poveljnik Korzun in ladijski inženir Treščov vrnila v modul Pirs, ki služi tudi kot zračna zapora, in za seboj zaprla loputo. V notranjosti vesoljske postaje ju je s pomočjo kamer med delom spremljala astronavtka Peggy Whitson. Sprehod, ki je bil skupno 43. izven MVP, sta zaključila ob 12:48 po našem času in je trajal 5 ur in 21 minut, torej sta ga kozmonavta opravila hitreje kot je bilo predvideno.

Oglejte si tudi:

Na zunanjosti modula Zvezda