26.11.2002 - Proton K ni utiril telekomunikacijskega satelita Astra 1K

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
Dopolnjeno
: 26.11.2002 ob 09:35

[Rev:1]

Družba ILS (International Launch Services), ki trži izstrelitve na nosilnih raketah proton K in atlas, je sporočila, da danes ponoči izstreljeni proton K, ni opravil predvidene naloge. Izstrelitev je vse do drugega vžiga dodatne raketne stopnje blok DM-3 sicer potekala normalno, nato pa je prišlo do neznanih težav. Prvi vžig te stopnje, ki se je zgodil ob 00:20 in je trajal 1 minuto in 17 sekund, je evropski telekomunikacijski satelit Astra 1K utiril v predvideno začasno orbito z naklonom 51,6° in višino med 179 in 203 kilometri. Satelit se je nato predčasno ločil od bloka DM-3 in ostal v neuporabni orbiti. Podrobnejši podatki še niso znani.

Piše Simon Zajc, Centralno Vesolje
: 26.2002 ob 00:10

Na ruskem kozmodromu Bajkonur so danes ponoči, ob 00:04 po srednjeevropskem času, izstrelili rusko nosilno raketo proton K z dodatno raketno stopnjo blok DM, ki je v vesolje ponesla enega izmed največjih komercialnih telekomunikacijskih satelitov doslej. Gre za 5.250 kilogramov težak evropski satelit Astra 1K, ki v višino meri 6,7 metra, preko iztegnjenih plošč s sončnimi celicami pa dobrih 36 metrov. Na krovu ima 52 Ku-band in dva Ka-band transponderja, ki bodo skrbeli za prenos televizijskih programov in podatkov omrežja internet nad Evropo. Satelit je za družbo SAS Astra izdelal francoski Alcatel Space. Deloval bo v geostacionarni orbiti, to je približno 35.790 kilometrov nad ekvatorjem, na 19,2° vzhodne zemljepisne dolžine.

Današnja izstrelitev