15.01.2003 - Bowersox in Pettit na MVP opravila vesoljski sprehod

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 15.01.2003 ob 21:20

[Rev:0]

Ameriška vesoljca Kenneth Bowersox (poveljnik MVP-6) in Donald Pettit (Nasin znanstveni sodelavec) sta se danes popoldan, ob 13:50 po srednjeevropskem času, odpravila na prvi vesoljski sprehod izven Mednarodne vesoljske postaje (MVP). Sprva je bilo predvideno, da se bo poleg Bowersoxa sprehoda udeležil ruski ladijski inženir Nikolaj Budarin, a je zaradi zdravstvenih razlogov ostal v notranjosti postaje, nadomestil pa ga je Pettit. Šlo je za sprehod v ameriških skafandrih vrste EMU, zato so odločitev o tem sprejeli ameriški zdravniki in sicer potem, ko Budarin, ki se je izven postaje Mir sicer sprehajal kar osemkrat, ni uspešno opravil preskusa na telovadnem kolesu. Rusi strokovnjaki trdijo, da je zdravstveno stanje vesoljca normalno, omenjena težava pa jim je poznana iz preteklosti.

Bowersox in Pettit sta se po izstopu iz ameriškega modula Quest, v katerem je tudi zračna zapora, odpravila k nosilcu P1, ki je na desni strani raziskovalnega modula Destiny. Na sredini nosilca sta najprej odstranila zapahe z ene izmed treh zložljivih hladilnih plošč, ki se je nato razvila do dolžine 22,8 metra. Potem sta na spodnjem delu modula Unity očistila še spajalni mehanizem. Na voziček, ki je na nosilcu S1, sta zatem nameravala namestiti držalo za svetilko, a jima to ni uspelo. Na koncu sta preverila še rezervoar z amonijakom, ki je del hladilnega sistema za odvajanje odvečne toplote z modulov postaje. Vesoljski sprehod, ki je trajal 6 ur in 51 minut, sta vesoljca zaključila z vrnitvijo v modul Quest, ob 20:41 po našem času.

Nosilec P1 in sončne celice