16.01.2003 - Columbia poletela na samostojno raziskovalno odpravo

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 16.01.2003 ob 16:45

[Rev:0]

Na ameriškem vesoljskem izstrelišču Cape Canaveral na Floridi so danes popoldan, ob 16:39 po srednjeevropskem času, izstrelili najstarejši ameriški vesoljski raketoplan, to je 22-letno Columbio, ki je poletel na samostojno raziskovalno odpravo (STS-107). V sedemčlanski ameriško-izraelski posadki, katere poveljnik je Rick Husband, so samo trije veterani, ostali pa v vesolje letijo prvič. V pogojih mikrogravitacije nameravajo v naslednjih 16 dneh izvesti več kot 80 različnih znanstvenih poskusov, predvsem medicinsko-bioloških in tehnoloških raziskav. Posadka bo razdeljana na rdečo in modro skupino, ki bosta delovali v dveh izmenah, da bo izkoristek časa čim večji.

Večino poskusov bodo opravili v dvojnem raziskovalnem modulu Spacehab, ki se nahaja v tovornem odseku raketoplana in ga s spodnjo palubo Columbie povezuje tunel. V njem je nameščenih za približno 3.400 kilogramov raziskovalnih naprav, še dodatnih 360 kg opreme pa se nahaja v spodnji palubi. V odprtem delu tovornega odseka je nameščen še nosilec Freestar s šestimi samostojnimi napravami, med katerimi je tudi poskus Meidex (Mediterranean Israeli Dust Experiment), to je spektrometer namenjen opazovanju puščavskega prahu nad severno Afriko in Sredozemljem. Za upravljanje slednjega bo skrbel prvi izraelski vesoljec Ilan Ramon.

Izstrelitev raketoplana